کد خبر: ۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
نهاد ناظر بر رقابتهای تجاری- بازرگانی و مبارزه با تقلب در فرانسه در هفته گذشته بازرسی های متعددی از دفاتر و نمایندگی های شرکت رنو بعمل آورده است .
انتشار این خبر ارزش سهام این شرکت خودروسازی را در اواسط ساعات کاری بازار بورس پاریس تا حدود ۱۸ درصد کاهش داد. اما پس انتشار اطلاعیه ای از سوی رنو مشخص شد در این بازرسی ها که هدف آنها تحقیقات درباره احتمال بکارگیری نرم افزارهای ایجاد اختلال در تستهای میزان آلایندگی هوا بوده، هیچ نرم افزار غیر قانونی یافت نشده است.

 بدین ترتیب کاهش ارزش سهام این کمپانی در پایان کار بازار بورس پاریس به رقم ۱۰.۲۸ درصد رسید.پیش از این کمپانی رنو پروژه تحقیق و توسعه برای کاهش میزان آلایندگی خودروهای ساخت خود را در دستور کار قرار داده بود.رنو دومین شرکت بزرگ خودروسازی در فرانسه به شمار می آید. تعداد نیروی کار این شرکت در سراسر دنیا به رقم ۱۱۷ هزار نفر می رسد. ۱۹ درصد سهام این کمپانی در تملک دولت فرانسه است.براساس آمارها رنو در سال ۲۰۱۴ میلادی ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است. سود خالص این کمپانی در این زمان ۱ میلیارد و ۸۹۰ میلیون یورو گزارش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار