کد خبر: ۴۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
هانیبال قذافی اعتراف کرد؛
فرزند دیکتاتور معدوم لیبی به تشریح جزئیاتی جدید از پرونده مفقود شدن امام موسی صدر پرداخت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از دیلی استار، «هانیبال قذافی» فرزند «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در جریان بازجویی سه ساعته گفت: «عبدالسلام جلود» نخست وزیر اسبق لیبی عامل ربوده شدن امام موسی صدر در سال ۱۹۷۸ بود.
هانیبال قذافی در ادامه به آمادگی خود برای همکاری با نهادهای امنیتی لبنان برای روشن شدن پرونده مفقود شدن امام موسی صدر اشاره کرد.
هانیبال قذافی گفت: برادرم سیف الاسلام، جلود و برادرش معتصم اطلاعات دقیقی در رابطه با پرونده امام موسی صدر دارند.
به گزارش مهر، عبدالسلام جلود هنگام ربوده شدن امام موسی صدر مرد شماره دو و جانشین معمر قذافی در شورای فرماندهی انقلاب لیبی بود و خود یکی از متهمین در قضیه ربودن امام موسی صدر است.
این مقام سابق رژیم قدافی پیشتر در مصاحبه‌ای مشروح با روزنامه الحیات چاپ لندن، به ذکر خاطرات خود از دوران قدرتش در لیبی به خصوص سرنوشت امام موسی صدر پرداخت و در پاسخ به چند سوال سردبیر روزنامه الحیات به صورت سربسته به سرنوشت امام موسی صدر اشاره کرد.
جلود در این مصاحبه تلاش می‌کند که خود را به صورت کامل از دخالت در این ماجرا مبرا کند و همه تقصیرها را بر گردن قذافی بیندازد، در حالی که وی در آن زمان فرد شماره دو لیبی به شمار می‌رفت.
جلود در پاسخ به این سوال که چه چیزی درباره مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر می داند، گفت: یک بار با وی در اواسط دهه هفتاد در لبنان دیدار داشتم. اصلا از سفر وی به لیبی اطلاع نداشتم و زمانی که از ناپدید شدن وی باخبر شدم بسیار ناراحت شدم.

نام:
ایمیل:
* نظر: