کد خبر: ۴۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
خبر لغو گفت و گوی امشب صدا و سیما با سید عباس عراقچی به سرعت در فضای مجازی پیچید ولی ذکر نشد که علت آن چه بوده است.
به گزارش تجارت آنلاین، یک منبع آگاه در صدا و سیما به ایرنا گفت که حضور عراقچی در برنامه متن حاشیه به دلیل خودداری وی از روبرویی با منتقد برجام لغو شده است.
قرار بود رییس ستاد پیگیری اجرای برجام ساعت 22 و 15 دقیقه در برنامه متن و حاشیه شبکه 3 حضور یابد و آخرین وضعیت اجرای برجام را گزارش دهد ولی ساعت قبل، در استوری اینستاگرام عراقچی نوشته شد: صدا و سیما دعوت خود را پس گرفت.
پیش از این هم یک بار ، حضور عراقچی در صدا و سیما با همین مانع روبرو شده بود.قرار بود عراقچی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حضور یابد و در این زمینه اطلاع رسانی هم شد ولی ساعت قبل از شروع برنامه به او اطلاع دادند که برنامه شکل مناظره پیدا کرده و قرار است یکی از منتقدان برجام مقابل او در استودیو حضور یابد.
به این ترتیب، این برنامه نه یک ' فرصت برای پاسخگویی دولت' که ' بهانه ای برای به محاکمه کشیدن' آن بود ولذا ، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام آن را نپذیرفت.
یک بار دیگر نیز قرار بود حمید بعیدی نژاد در این برنامه حضور یابد که در میانه راه به او اطلاع دادند یکی از منتقدان برجام مقابل او در استودیو خواهد نشست و او هم از میانه راه بازگشت.
این بار گمان می رفت صدا و سیما پس از انتقادهای فزاینده اقلیت منتقد پرسرو صدای دولت، فرصتی برای پاسخگویی و ارائه گزارش فراهم کرده باشد ولی مشخص شد این گمان ها به خطا رفته است.
منتقدان دولت تا آنجا پیش رفتند که روزشماری برای حضورنیافتن عراقچی در صدا و سیما فراهم کردند و تمثیل ها و کنایه های متعدد برایش ساختند.
البته ، آن زمان صدا و سیما پس از چند روز تصمیم خود را اصلاح کرد و با اصرار ، عراقچی را راضی به حضور در استودیو کرد، این بار به تنهایی.
انتظار می رود رسانه ملی، در روزهای آینده این رویه را اصلاح کند و مردم را از ' حق دانستن' محروم نکند.

نام:
ایمیل:
* نظر: