کد خبر: ۴۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
براساس استراتژي صنعت خودرو ايران در پسابرجام صورت گرفت:
گروه صنعتي ايران خودرو مطابق با سياست هاي اقتصاد مقاومتي و براساس استراتژي صنعت خودرو ايران در پسابرجام، ارتقا و طراحی محصولات جدید را در دستور كار قرار داده و بر همين اساس برای نخستین بار طراحي پژو207i صندوق دار در ایران را انجام داده که در نوع خود در جهان منحصر به فرد است. همچنین مدل جدیدی از خودروی دنا با عنوان دنا پلاس نیز طراحی شده است.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل ازايكوپرس، کیوان وزیری قائم مقام معاونت طراحی  و توسعه محصول جدید ایران خودرو در نشست طراحی نخستین پژو 207i صندوق دار در ایران و معرفی دنا پلاس که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طراحی محصولات جدید از اهداف راهبردی گروه صنعتی ایران خودرو به شمار می آید و در این راستا دو محصول جديد 207i صندوق دار و دنا پلاس براي عرضه به بازار مهيا مي شوند.
وی تاکید کرد: اجرای پروژه طراحی پژو207i صندوق دار در مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید ایران خودرو 10ماه زمان و حدود500میلیارد ریال نیز هزینه داشته و پیش بینی می شود در نیمه نخست سال96 تجاری سازی شده و به بازار عرضه شود.
وزیری ادامه داد:پژو207i  براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوق دار و به عنوان یک خودروی خانواده طراحی شده است تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.
قائم مقام معاونت طراحی  و توسعه محصول جدید ایران خودرو با اشاره به تغییرات این محصول متذکر شد: تغییرات پژو 207i صندوق دار شامل سپرهای عقب جدید، اسپویلر، چراغ عقب جدید و دوربین دید عقب است. در این خودرو افزایش سطح استانداردهای ایمنی نیز مدنظر قرار گرفته است.
دنا پلاس با چهار ایربگ و سان‌روف
وی در ادامه این نشست گفت: همچنین متخصصان و مهندسان گروه صنعتی ایران خودرو در مرکز طراحی و توسعه این خودروسازی، مدل جدیدی از محصول دنا را طراحی کرده اند.
وزیری با اشاره به این که طراحي خودروی دنا پلاس صرفا توسط كارشناسان ايران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: در ساخت ماشين آلات مورد نياز خط جديد توليد، همکاري هايي با شرکت هاي بين المللي صورت گرفته است.
وی همچنین به زمان و هزینه اجرای این پروژه هم اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه دنا پلاس 14ماه طول کشیده و ایران خودرو بیش از 500میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری کرده است. دنا پلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.
وزیری با بیان این که دنا پلاس داراي امكانات و تجهيزاتي است که براي نخستین بار در يک خودروي ساخت داخل با برند ملي وجود دارد،افزود: این محصول با طراحي و نصب كيسه هاي هوای جانبی، با چهار ايربگ وارد بازار مي شود. همچنين دنا پلاس، نخستين محصول ملي است که با سان‌روف In-Built ،دوربين ديد عقب و جايگزيني سيستم چندرسانه اي جديد با مالتي مدياي فعلي به بازار عرضه می شود.
وی به دیگر تغییرات این خودرو نیز اشاره کرد و گفت: تحول گرافيک داخلي چراغ ها، باعث جذابيت بيش‌تر خودرو شده البته شکل کلي چراغ و ابعاد فيزيکي آن بدون تغيير باقي مانده است.
وزیری ادامه داد: افزودن لامپ هاي ال اي دي به خودرو به عنوان چراغ ديد در روز يا روزنما (daytime running lights) و نيز چراغ‌هاي كوچك (position lights) از جنس نئون که در خودروهاي روز دنيا مثل آئودي، ب ام و، مرسدس بنز و ... هم ديده مي شوند، از جمله تغييرات در چراغ هاي این خودرو به شمار مي روند. در چراغ هاي عقب نيز تغييراتي، البته کم تر از جلو،  اعمال شده و چراغ هاي كوچك نئوني در اين قسمت نيز ديده مي شوند.
قائم مقام معاونت طراحی  و توسعه محصول جدید ایران از دیگر مشخصات دنا پلاس را طراحي خطوط روي درهاي جانبي دنا پلاس مانند خودورهاي مدرن امروزي و امتداد آن به روي گل‌گير عقب عنوان کرد.
گفتني است، اين بهبودها براساس نيازسنجي بازار و خواست مشتريان انجام شده و با عرضه آن نياز اين بخش از بازار و مشتريان پوشش داده خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: