کد خبر: ۴۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
برگزاری آیین شب هفت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرحوم آیت الله هاشمی روی اصول انقلاب با هیچ کسی معامله نمی کرد، او روی اصول انقلاب ، اسلام و امام راحل ایستاد، و بعد از ارتحال امام نیز همراه و معتقد به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب بودند.
به گزارش تجارت آنلاین حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارتحال عالم عالیقدر، روحانی مبارز، محقق و مفسر قرآن، سیاستمداری هوشمند، مدیر و مدبر و مقتدر آیت الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولیعصر (ع) امام بزرگوار ، محضر مقام معظم رهبری خانواده محترم آن مرحوم به خصوص همسر محترمه اش و به شما ملت تسلیت می گویم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی قرار شد در این مجلس سخنران باشم فکر می کردم که چه آیه ای از آیات قرآن را ذکر کنم پس از مراجعه به قرآن متوجه شدم که چند آیه می توان به عنوان مصداق آیت الله هاشمی به کار ببریم.
ناطق نوری در ادامه در تشریح این آیات گفت: سوره مائده آیه 54 را می توان یکی از مصداق های رفتار آیت الله هاشمی رحمت الله دانست؛ آیه دیگر در سوره مریم و آیه 96 است؛ آیه ای دیگر در سوره توبه است که می توان گفت آیت الله هاشمی طبق آیات قرآن جزو السابقون والسباقون، انصار انقلاب و رضی الله عنه است و زندگی درخشان ایشان گواهی بر این مدعا است. همچنین سوره فصلت آیه 30 آیه ای دیگری است که می توان به عنوان مصداق منش آیت الله هاشمی به کار برد.
او در ادامه گفت: هاشمی زنده است. امام فرموده هاشمی زنده تا نهضت زنده است. آیت الله هاشمی با زندگی، منش خود، روش و رفتار خود آموزه هایی برای ما باقی گذاشت. همه ما باید از زندگی هاشمی و درسی که در این تجلیل از او شد، یاد بگیریم تا ما و هم دیگران بفهمند ایران کجاست و ایرانی کیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این که از سال 1342 با این مرد بزرگ معاشرت داشته ام گفت: مواردی که من از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان می کنم یقین دارم که او این گونه بوده است و من می توانم شهادت دهم که آیت الله هاشمی(ره) کاری غیر از برای خدا انجام نمی داد.
او در ادامه گفت: یکی از صفاتی که آیت الله هاشمی به شدت از آن متنفر بود ریا و دو چهره بودن بود که امام صادق (ع) در این باره می فرماید: بنده بدی است کسی که دو زبان و دو چهره دارد.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بیان خاطره ای در دوران جنگ و زمان پذیرش قطعنامه گفت: در آن زمان آیت الله هاشمی به عنوان فرمانده جنگ به امام گفت، اگر شما از پذیرش این قطعنامه ضربه و آسیبی می بینید من حاضر هستم این قطعنامه را قبول کنم و جنگ پایان پذیرد اما شما پس از این کار دستور بدهید مرا دستگیر،محاکمه و اعدام کنند اما شما و انقلاب بمانید". کجا می توان چنین فردی را داشت.
وی افزود: درس دیگری که از هاشمی می توان آموخت، مقاومت و صبوری است. هاشمی صبر را ذله کرده بود من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم. او صبر را ذله کرد، گاهی مشاهد می کردیم که فشارها مشکلات و تندی ها بر روی مرحوم هاشمی بسیار است اما وقتی شنبه صبح وارد مجمع می شد با چهره ای آرام می آمد و پشت صندلی می نشست و مدیریت می کرد و البته همیشه در اطاعات از رهبری تاکید می کرد.
ناطق نوری با بیان این که سعه صدر آیت الله هاشمی رفسنجانی مثال زدنی بود افزود: امیرالمومنین در نامه خود به کمیل می فرماید بهترین قلب ها آن است که ظرفیت خود را حفظ کند.
او در ادامه در بیان خاطره ای از زمان رد صلاحیت شدن آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری، افزود: شب قبل اعلام ردصلاحیت مرحوم هاشمی باید سفری انجام می دادم که به دلیل این خبر آن را لغو کردم. صبح روز بعد وقتی به منزل ایشان رفتم با خنده کنارم آمد و گفت آقای ناطق وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور می رفتم استقبال زیادی از من شد و این موضوع باعث بیشتر شدن مسوولیت من شد اما وقتی ردصلاحیت شدم توانستم یک شب را به راحتی بخوابم و راحت ترین شب زندگیم بود ؛ چرا که باری از دوش من برداشته شد و وظیفه ام را هم انجام دادم. من از آیت الله هاشمی پرسیدم حالا می خواهی چه کنی و ایشان پاسخ داد مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنم زیرا انقلاب و نظام است که اهمیت دارد.
وی با اشاره به اینکه خصلت دیگر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور اندیشی، بلند همتی و توجه به منافع ملی بود، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به دنبال ایرانی آباد و مقتدر، چه در منطقه و چه در سطح جهان بود.
حجت الاسلام ناطق نوری گفت: باید توجه کرد ایشان وقتی رئیس جمهور شد، شرایط کشور چگونه بود. هشت سال جنگ و ویرانی های آن، جنگ زده ها و مردم آواره گرفتار در شهرها، زیرساخت های کشور همه بمباران شده و از بین رفته بود. اما مردان بزرگ تصمیمات بزرگ می گیرند و نمی ترسند و خود را فدای هدفی که دارند می کنند، مرحوم هاشمی ریسک پذیر بود و انجام کارهای بزرگ را قبول می کرد.
وی ادامه داد: نفت بشکه ای هشت، 10 و 12 دلار بود، بنده رییس مجلس بودم، مرحوم هاشمی لایحه بودجه را به مجلس ارایه کرد. تلفنی به ایشان گفتم آقای هاشمی درآمدی که در لایحه نوشته اید محقق نمی شود کسر بودجه داریم. نفت را بشکه ای 16 دلار نمی توانیم بفروشیم و نمی خرند. چهار جلسه داشتیم. ممکن است تفاوت دیدگاه و نگاه داشته باشیم و استدالال ها متفاوت باشد، اما دعوا نداریم. چرا موضوع را به بیرون، تلویزیون و رسانه ها بکشانیم. چرا آب در آسیاب دشمن بریزیم. چهار جلسه از صبح تا ظهر به عنوان رییس مجلس با کارشناسان برگزار کردم با مرکز پژوهش ها و مرحوم نوربخش، چهار جلسه نشستیم و به نتیجه رسیدیم و گفتیم که با توجه به درآمدها نفت را بشکه ای 14 دلار ببندیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز در کشور هر چه پتروشیمی داریم مال همان موقع است. آن موقع کود را از خارج می آوردیم. صادرات امروز در اوج است. پتروشیمی ها، فولاد، سیمان و سدها همه برای آن موقع است. بعد از انقلاب هر چه سد زده شده مال دولت هاشمی است. با بشکه ای 8 و 10 دلار.
وی تصریح کرد: عده ای مغرض و بی اطلاع می آمدند و می گفتند کشور را فروخت و کشور را بدهکار کرد، اما آقای هاشمی آنچه تشخیص می داد و می گفت را بدون ریا انجام می داد.
وی اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی روی اصول انقلاب با هیچ کسی معامله نمی کرد، او روی اصول انقلاب ، اسلام و امام راحل ایستاد، و بعد از ارتحال امام نیز همراه و معتقد به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب بودند.
ناطق نوری گفت: در آیین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی من نزدیک سردار بزرگوارمان سلیمانی نشسته بودم. سردار پرافتخار در پاسخ به سئوال خبرنگار متین و پخته گفت که هاشمی تا پایان عمر همان بود که از اول بود.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر کسانی به نزد هاشمی می رفتند و می گفتند چرا در مقابل تخریب ها واکنش نشان نمی دهید. هاشمی گفت انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز های من هستند.به هیچ وجه از این دو عبور نخواهم کرد.
وی افزود: خودمان خرابكاري نكنيم بعد بگوييم كارنفوذي هاست.به هاشمي گفتند تو شهر ري به دخترت توهين شد ولي هنوز واكنش نشان ندادين گفتند من روي انقلاب و شخص رهبري معامله نمي كنم .خیلی بد است که شخصیت هایمان تا هستند به آن ها توهین کنیم و تا رفتند بر سرمان بزنیم. من بیش از ۵۰ سال با مرحوم هاشمی بودم، می توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد. شما مظلومیت آیت الله بهشتی را می دانید. می دانید که چه جفا ها به او شد و بعد از این که به شهادت رسید. مشخص شد که چه کسی را از دست داده ایم. آخرین این مظلومان هاشمی بود و بعد از این خدا می داند که نوبت چه کسی باشد.
وی در خاتمه تاکید کرد: او هرگز اپوزوسیون نبود بلکه رکن انقلاب بود .ملت ایران فرزندان خود را اینگونه بدرقه می کند و حضور این روزهای مردم تمامی معادلات دشمن را برهم زد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار