کد خبر: ۴۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
مدیرعامل بیمه ایران در گفتگوی رسانه ای:
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به بیمه نخستین هواپیمای جدید خریداری شده پس از انقلاب ، تصریح کرد شرکت هواپیمایی "هما" همواره مشتری ثابت بیمه ایران بوده است و ایرباس های بعدی هم پس از ورود، تحت پوشش بیمه ایران قرار خواهند گرفت.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با اشاره به بیمه نخستین هواپیمای جدید خریداری شده پس از انقلاب ، تصریح کرد شرکت هواپیمایی "هما" همواره مشتری ثابت بیمه ایران بوده است و ایرباس های بعدی هم پس از ورود، تحت پوشش بیمه ایران قرار خواهند گرفت.
" آقای پورکیانی" که در گفتگویی رسانه ای شرکت کرده بود درباره اعلام شاخص توانگری شرکت های بیمه ای از سوی بیمه مرکزی هم گفت که رقم اعلامی مربوط به شاخص توانگری سال 94 بوده و ربطی به شاخص این شرکت درسال 95 ندارد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران به عوامل تاثیرگذار برکاهش شاخص توانگری مالی در این شرکت اشاره و خاظرنشان کرد شرکت های بیمه ای بخش خصوصی به سادگی قابلیت افزایش سرمایه خود را دارند، حال آنکه افزایش سرمایه بیمه ایران به دلیل دولتی بودن، تابع شرایط خاصی است و افزود بیمه ایران مجبور است به برخی از مشتریان بدهکار خود ، سرویس ارایه کند.
به گفته وی، شرکت های بیمه ای خصوصی قابلیت شکایت از مشتریان بدهکار خود را دارند در حالیکه نیمی از بدهکاران بیمه ایران، شرکت های دولتی بوده اند و شرکت های دولتی نمی توانند علیه یکدیگر شکایت کنند.
آقای پورکیانی، درعین حال پیش بینی کرد با اقدامات مناسب انجام شده در شرکت بیمه ایران، شاخص توانگری مالی بیمه ایران در سال 96 به مراتب بهبود یابد وگفت که البته شاخص توانگری فعلی هم به معنی آن نیست که شرکت بیمه ایران در عمل به تعهدات خویش ناتوان است، بلکه این شرکت با تمام قوا به تعهدات خویش عمل کرده است.
مدیرعامل بیمه ایران، با اشاره به دریافت مطالبات معوق این شرکت از بنیاد شهید و امور ایثارگران، اضافه کرد که در حال حاضر حدود 500 میلیارد تومان از این مطالبات دریافت شده و طبق مذاکرات انجام شده مقرر شده بابت هزار میلیارد تومان دیگر هم بزودی اوراق خزانه دریافت شود.
آقای پورکیانی، میزان مطالبات معوق بیمه ایران از وزارت آموزش و پرورش را هم قابل توجه دانست و اعلام کرد بزودی بابت این مطالبات هم قرار است اوراق صکوک دریافت شود.
وی، بیان داشت که شرکت بیمه ایران علاوه بر ارایه سرویس گسترده به مشتریان خود،مشکلات شرکت بیمه توسعه را هم از سر راه برداشته و تاکنون حدود 650 میلیارد تومان بابت تعهدات معوق بیمه توسعه پرداخت کرده است.
مدیرعامل بیمه ایران در ادامه این گفتگو خبر داد که بزودی ترکیب هیات مدیره این شرکت با معرفی عضو جدید از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی تکمیل خواهد شد.
بگفته آقای پورکیانی  از یک ماه قبل، چند گزینه با سوابقی قوی برای عضویت در هیات مدیره شرکت بیمه ایران مطرح شده اند که جملگی آنها افرادی با ویژگی های خوب هستند و مورد قبول.
وی افزود وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون معرفی گزینه مذکور برای هیات مدیره شرکت بیمه ایران با او هم مذاکراتی داشته و احتمال داد که بزودی عضو جدید هیات مدیره معرفی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: