کد خبر: ۴۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
در سومین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته گروه فرآورده‌های نفتی رشد قابل قبولی را تجربه کرده‌اند. همچنین در معاملات کم‌حجم امروز قندی‌ها نیز شاهد روند رو به رشد بودند، شاخص کل دماسنج بازار سرمایه نیز پس از ۱۰ واحد رشد به رقم ۷۹ هزار و ۸۴ واحدی رسید.
امروز دوشنبه دماسنج بازار سرمایه از ابتدای باز شدن معاملات روند نوسانی را پیش گرفت و در میانه ساعات داد و ستدها توانست تا رقم ۷۹ هزار و ۱۱۳ واحدی بالا رود اما پس از آن با نوسان‌هایی روبه‌رو شد و در نهایت نسبت به روز گذشته ۱۰ واحد بالا رفت و به رقم ۷۹ هزار و ۸۴ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن ۶ واحد رشد کرد و به عدد ۱۵ هزار و ۴۵۳ واحدی رسید.
اما شاخص آزاد شناور در طی معاملات امروز ۳۰ واحد افت کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۸۵۴ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز افت ۷۶ واحدی را تجربه کرد و تا رقم ۱۶۸ هزار و ۶۰ واحدی پایین آمد. در عین حال شاخص بازار اول ۲۵ واحد بالا رفت و در تراز ۵۶ هزار و ۱۷۹ واحدی نشست.
در معاملات امروز نماد شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۹ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشت. در این نماد بیش از ۶۰  درصد فروش‌ها مربوط به سهامداران حقیقی و بیش از ۳۹ درصد از عرضه‌ها به سهامداران حقوقی مربوط می‌شود.
گروه فرآورده‌های نفتی روند رو به رشدی را نشان داد و بیشتر نمادها در این گروه شاهد رشد در قیمت پایانی بودند. در این گروه ۱۹ میلیون و ۴۹۲ هزار سهم به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان در ۲ هزار و ۷۵۷ نوبت مورد معامله قرار گرفت.
در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت سایپا امروز ۲۶ واحد تاثیر کاهشی در شاخص داشت و در رتبه دوم تاثیر در شاخص نشست. خودرویی‌هایی که در روزهای گذشته توانسته بودند سود نسبتا مناسبی را عاید نوسان‌گیران بورس اوراق بهادار تهران کنند، امروز در بیشتر نمادها، شاهد کاهش در قیمت پایانی بودند.  در این گروه ۱۸۵ میلیون و ۷۷۵ سهم به ارزش بیش از ۲۹ میلیارد تومان در ۱۴ هزار و ۴۰۱ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.
ارزش معاملات امروز به رقم ۲۱۲ میلیارد و ۸۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۱۹ میلیون و ۵۴۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۶ هزار و ۵۹۴ نوبت داد و ستد شد.
در سومین روز کاری این هفته بورس اوراق بهادار تهران بار دیگر نماد حق تقدم پارس‌خودرو با معامله‌ای بیش از ۱۷۷ میلیون سهم بیشترین حجم معامله را از آن خود کرد. پس از این نماد سرمایه‌گذاری سایپا با بیش از ۶۳ میلیون معامله بیشترین حجم معامله را داشت.
اما در معاملات کم‌حجم امروز قندی‌ها توانستند شرایط خوبی را رقم بزنند به طوری که تقریبا در تمامی نمادهای این گروه رشد مناسبی در قیمت پایانی مشاهده می‌شد. در این گروه بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش ۹۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ۸۱۷ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: