کد خبر: ۴۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
بر اساس گزارش منتشر شده توسط موسسه پژوهشی ژاک دلور، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سالانه ۱۰ میلیارد یورو از بودجه این اتحادیه خواهد کاست.
در گزارش این موسسه فرانسوی آمده است که برای جبران این کاهش بودجه راهکارهای متفاوتی وجود دارد. از جمله می توان به افزایش سهم پرداختی اعضای اتحادیه و یا توقف بودجه های پرداختی در بخش های مختلف از جمله سیاست خارجی اشاره کرد.در حال حاضر کشورهای آلمان، هلند و سوئد که بیشترین سهم پرداختی را در اتحادیه اروپا دارند که در صورت افزایش سهم پرداختی برای جبران کسری بودجه اتحادیه این کشورها بیش از سایرین ضرر خواهند کرد.برای مثال افزایش سهم پرداختی برای آلمان و فرانسه به این معنا است که این کشورها باید سالانه به ترتیب ۳.۵ و ۱.۵ میلیار دلار مبلغ بیشتری از سهم کنونی خود بپردازند.در بخش کاهش بودجه های پرداختی نیز به همین شکل خواهد بود.

به طوریکه بودجه های مربوط به سیاست های خارجی اتحادیه از جمله در بخش هایی مثل مهاجرت، بودجه های فرهنگی و یا بخش توسعه کشاورزی با کاهش حدود 20 درصدی مواجه خواهد شد. تضعیف ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو، از جمله تبعات برکسیت، موجب افزایش نرخ تورم در بریتانیا شده است.نرخ تورم در ماه دسامبر در مقایسه با زمان مشابه در سال ۲۰۱۵ به رقم ۱.۶ درصد رسیده است. اگر چه آهنگ رشد تورم به مرحله خطرناکی نرسیده اما تداوم این روند اقتصاد بریتانیا را دچار بحران خواهد کرد. سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا نرخ تورم ۲ درصدی در کشور را برای اقتصاد مطلوب ارزیابی کرده اند. سخنان ترزا می، نخست وزیر بریتانیا درباره برکسیت و اعلام این مطلب که توافق نهایی در این زمینه برای تایید به پارلمان کشور خواهد رفت، افزایش ارزش پوند در برابر دلار آمریکا را درپی داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار