کد خبر: ۴۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: تلاش می شود تا پایان سال جاری تمام غرامت کشاورزان و باغداران کشور توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شود.
به گزارش تجارت آنلاین ، خلیل آقایی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات باغداران خسارت دیده مشگین شهر افزود: براساس برنامه زمان بندی شده تا نوروز سال 96 وزارت جهاد کشاورزی از محل فروش اسناد خزانه نسبت به پرداخت تمام غرامت باغداران و کشاورزان کشور اقدام خواهد کرد.
وی گفت: غرامت سال زراعی 93-94 کامل پرداخت شده و کارگزاران بیمه در سراسر کشور موظف هستند در انعقاد قراردادهای جدید بیمه با کشاورزان و باغداران حق بیمه را تهاتری از محل طلب کشاورزان از صندوق بیمه محصولات کشاورزی محاسبه کنند.
آقایی افزود: با هدف تامین خسارت های غیر بیمه ای در کشور نیز اخیرا طرحی ارائه شده و پرداخت این قیبل خسارت ها به عهده وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران واگذار شده است.
وی اظهار کرد: با پیگیری های نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی در هفته آینده بخشی از طلب باغداران و کشاورزان استان اردبیل پرداخت خواهد شد.
وی ر بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف منابع آبی و ترویج آبیاری مدرن در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته تشریح کرد: برای سال 96 دولت 24 هزار میلیارد ریال در لایحه پیش بینی کرده که این مبلغ برای ترویج آبیاری مدرن از جمله تحت فشار به باغداران و کشاورزان پرداخت خواهد شد.
آقایی گفت: پرداخت 85 درصد این مبلغ در سراسر کشور به کشاورزان و باغداران بصورت بلاعوض خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: