کد خبر: ۴۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
رئیس اتحادیه بنکداران پارچه پاسخ داد
آتش‌سوزی و ریزش ناگهانی ساختمان ۵۴ ساله پلاسکوی تهران تبعات و پیامدهای ناگواری را برای کشور داشت اما رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه معتقد است که این اتفاق نمی‌تواند روی تولید و بازار پارچه و لباس در آستانه شب عید اثرگذار باشد به شرط آنکه دولت با حمایت خود کمک کند تا ظرفیت‌های خالی تولیدی در این زمینه جان تازه‌ای بگیرد.
به گزارش ایسنا، ساختمان پلاسکو تهران با عنوان دومین ساختمان بلند تجاری تهران که از سال ۴۱ در پایتخت بنا شده بود، دیگر نیست، چرا که پنجشنبه گذشته پس از آتشسوزی و در حالی که آتشنشانان در حال اطفای حریق و تخلیه این ساختمان بودند، ناگهان فرو ریخت و همه چیز بر سر مردم آوار شد.
اما علیرغم نگرانی کاسبان و خسارتدیدگان این حادثه، نسبت به آینده بازار پارچه و لباس در آستانه شب عید، امیر قدیمینژاد  -رئیس اتحادیه بنکداران و طاقهفروشان پارچه - معتقد است که گرچه در ساختمان پلاسکو پارچهفروشان حضور پررنگی نداشتند اما این اتفاق نیز بیارتباط با این صنف و صنعت نیست و میتواند بر روی آن اثرگذار باشد.
وی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت برخی آتشنشانان در حادثه آتشسوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو، افزود: گرچه ساختمان پلاسکو یکی از مراکز عمده تولید و عرضه انواع پوشاک به شمار میرفت اما غیر از طبقات فوقانی تولید چندانی در این ساختمان صورت نمیگرفت و پلاسکوی تهران مرکز پخش عرضه البسه بود که با توجه به وضعیت موجود به نظر نمیرسد این حادثه تاثیری روی بازار و قیمت پارچه و لباس بگذارد.
قدیمینژاد اعلام کرد: دولت و مسئولان ذیربط درصددند تا جایی را به صورت موقت برای ساکنان و صاحبان پلاسکو در نظر بگیرند تا آنها بتوانند محصولات و تولیدات خود را در آنجا عرضه کنند و شب عیدشان را بگذرانند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانایی و پتانسیل بالایی برای تولید پارچه و لباس در کشور وجود دارد، میتوان همه آنهایی که در این صنعت و پیش از این حادثه بیکار شده بودند را حمایت کرد تا بتوان از ظرفیت های خالی تولید در این صنعت استفاده و خلاهای موجود را پر کرد؛ بنابراین به نظر نمیرسد حادثه ساختمان پلاسکو تاثیر چندانی روی بازار لباس بگذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: