کد خبر: ۴۱۸۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
گزارش "تجارت آنلاین" از ظهور شیوه های عجیب بازاریابی در پایتخت
حسین خدنگ: "اگر فروشگاه و مغازه یا محل کارتان کم مشتری می آید و فروش کالاهای شما کم شده است، این طلسم فروش کالا را در ساعت و روز و دهه مناسب از ماه باید نوشته و بر درب دکان باید بچسبانید که مشتری از غیب می آید و فروش محصولات زیاد خواهد شد."!
به گزارش تجارت آنلاین، این سطرهای بخشی از تراکت و تبلیغی است که این روزها روی در و دیوار خیابان های تهران و شهرهای بزرگ کشور دیده می شود و از شیوه های جدید، عجیب و تازه بازاریابی برای رونق کسب و کار حکایت دارد.
این شیوه تازه که به نظر می رسد با سواستفاده از اعتقاد و آموزه های دینی شهروندان در صدد است بازاری پر رونق و گرم در شرایط راکد کنونی دست و پا کند از تمام شیوه های جدید ارتباطی بهره گرفته و از آدرس کانال تلگرام گرفته تا وب سایت و اینستاگرام را برای ارتباط با مخاطبان خود به کار می گیرد.
بر اساس این گزارش وقتی با شماره تلفن قید شده در تراکت تماس می گیرید فرد پاسخ دهنده با تاکید بر استفاده از انواع دعا و طلسم بر گرفته از متون کهن ادعا می کند این شیوه یکی از قدیمی ترین و بهترین شیوه های است که می تواند رونق را به کسب و کارتان بازگرداند و البته در این میان تاکید می کند تنها انگیزه اش از این کار کمک به افراد است .
این در حالی است که بر اساس منوی پیش نهادی برای به دست آوردن طلسم و دعای مورد نظر باید از 30 تا 100 هزار تومان بپردازید و این مبلغ تنها به عنوان هدیه شما به فرد دریافت کننده محسوب می شود!
صاحب این تراکت ها که خود را علی معرفی می کند در پاسخ به این سوال که این طلسم ها و دعاها را از چه کسی و چه منبعی گرفته می گوید: تمامی این دعاها را از مجموعه شخصی خودم که برخی از انهارا از مرحوم استادم یادگار گرفته ام .
رونق کسب و کار با طلسم و جادو در مغازه های تهران!
او می گوید: طلسم نوشته‌ای از واژگان، شمارگان، اشکال و جداول است. در طلسم واژه‌هایی از دعا را با حروف مرموز می‌نویسند. به همین دلیل فهم نوشته‌های روی آن برای همه ممکن نیست. معمولاً طلسم را بسته به عنصر وجودی شخصی که طلسم برای او نوشته می‌شود می‌نویسند. طبق تعاریف اساتید علوم غریبه عنصر وجودی هر انسان می‌تواند آب، خاک، باد و یا آتش باشد و طلسم شخصی را که مثلاً عنصرش آب است در رودخانه، دریا و یا چاه می‌اندازند. معمولاً در نوشتن طلسم از جدول اعداد استفاده می‌کنند.
به گفته وی : برای افزایش مشتری یک مغازه و رونق تجارت در آن باید وفقی خاص را بر روی یک لوح نقره نوشته و همراه داشته باشید و یا جایی در مغازه و محل کسب آویزان کنید تا مشتری  فراوان گردد و رزق و روزی فزونی گردد."
فعالیت گسترده این افراد به ویژه در شهرهای بزرگ و سواستفاده آنان از مسایل و مشکلات افراد در حالی اتفاق می افتد که به اعتقاد تمام مراجع تقلید رمالی و فال‌گیری در دین مبین اسلام جایز نیست و از آنجا که چنین اعمالی وجه شرعی ندارند رفتن نزد این افراد نیز درست نیست و افرادی  افرادی که از این راه کسب درآمد می‌کنند مالک این پول نیستند.
این در حالی است که البته همه بر این مساله اتفاق نظر دارند که بدون تردید آیات قرآن و دعا تاثیر خاص خود را دارند و می توان به اذن الهی در موارد گوناگون از آنها بهره برد. البته باید توجه داشت که استفاده از این دعاها، نیاز به رمال و دعا نویس ندارد، هر کسی می تواند آیات قرآنی مثل آیه الکرسی را بخواند و یا بنویسد و همراه داشته باشد و از آثار آن برخوردار باشد. دعاهای قرآنی شفای هر درد و رافع هر مشکل است. ولی عده ای از جهالت مردم سوء استفاده می کنند و با نوشتن خطوط کج و معوج مردم را فریب می دهند و جیب آنها را خالی می کنند و به تصور نوشتن دعاها مردم را سر کار می گذارند که باید مواظب بود.
در این میان البته کسانی هستند که به علوم غریبه و خفیه اعتقاد دارند و معتقدند استفاده از این طلسم ها می تواند در بهبود کسب و کارشان مفید باشد و این روزها اگر با دقت به شیشه و ویترین و دیوار برخی مغازه ها نگاه کنید می توانید انواع طلسم ها را در مغازه هایشان ببینید. این در حالی است که کارشناسان بازاریابی معتقدند برای افزایش مشتری و بهبود در روند کسب و کار باید چند اصل ساده بازاریابی که همان احترام به مشتری و جلب رضایت او با ارائه بهترین خدمات و کالاها با قیمت مناسب است را رعایت کنیم و گر نه هیچ مشتری ای به خاطر چند شکل و طلسم عجیب و ناخوانا و سردرگم کننده به مغازه جذب نمی شود! در این میان همه بر این اصل تاکید دارند که کاسب باید با توکل به خدا و رزق و روزی پاک به فکر رونق کسب و کارش باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
هوشنگ مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
4
7
سلام
اگر در قرآن هم تأمل کنیم خواهیم دید که سحر وجادو واقعآ وجود دارد و نمی توان منکر آن شد
و در حال حاضر در کنار کلاهبرداران افراد خبره ای هم در این حوزه فعال هستند مثل مامازار حلیمه در بوشهر
با نادیده گرفتن واقعیات نمی توان منکر وجود آن شد
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
2
8
سلام.مامازار حلیمه در خرمشهر هست و دروغه محضه.گول نخورید.من فریب خوردم و به هیچ نتیجه ای نرسیدم.با رعایت آداب عمل کردم و هیچ.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار