کد خبر: ۴۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
به گزارش تجارت آنلاین، رای دیوان عالی بریتانیا به برگزیت، احیای خط لوله نفت کیستون با دستور ترامپ، توافقات تجاری چین در آسیا و زیر سوال رفتن اتحاد ژاپن و آمریکا از مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز چهارشنبه است.
*رای دیوان عالی بریتانیا به برگزیت – وال استریت ژورنال
دیوان عالی بریتانیا در رای خود نخست وزیر این کشور را ملزوم به جلب نظر و توافق پارلمان برای مذاکرات برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا کرد. این رای فشار بیشتری را بر خانم ترزا می وارد کرد درعین این تصمیم باعث منحرف کردن روند برگزیت نخواهد شد.

از شکرآب شدن یک رابطه تا فشار به خانم نخست وزیر!

*ترامپ دستور احیای خط لوله نفت کیستون را صادر کرد – نیویورک تایمز
دستور تازه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رویکرد دولت نسبت به حفاظت از محیط زیست کاملا تغییر داد. ترامپ دستور از سرگیری پروژۀ نصب خط لولۀ انتقال نفت موسوم به کیستون ایکس ال را صادر کرد. این خط لوله نفت خام آلبرتا در کانادا را به پالایشگاههای آمریکا در نبراسکا منتقل کند، از سال ۲۰۱۵ به دستور باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در راستای محافظت از محیط زیست متوقف شده بود.

از شکرآب شدن یک رابطه تا فشار به خانم نخست وزیر!

*چین به دنبال توافقات تجاری در آسیا – ساوت چاینا مورنینگ پست
به دنبال خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد فراآتلانتیک ،پکن اعلام کرد که نسبت به تجارت آزاد در منطقه آسیا اقیانوسیه متعهد باقی می ماند. سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن به حمایت از قراردادهای جایگزین با قرارداد تجارت آزاد فراآتلانتیک ادامه میدهد.

از شکرآب شدن یک رابطه تا فشار به خانم نخست وزیر!

*اتحاد ژاپن و آمریکا زیر سئوال – ژاپن تایمز
اتحاد میان دولت شینزو ابه با دولت تازه آمریکا به دنبال خروج آمریکا از قرارداد تجارت آزاد مشکل ساز شده است و با خروج آمریکا از منطقه تجاری فراآتلانتیک و قدرت یافتن چین ، ژاپن در انزوا قرار خواهد گرفت. توکیو تقاضای ادامه توافق تجارت آزاد را بدون حضور آمریکا بی معنی دانسته است.

از شکرآب شدن یک رابطه تا فشار به خانم نخست وزیر!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار