کد خبر: ۴۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
بورس تهران امروز در آخرین روز معاملات هفته جاری شاهد معاملاتی آرام و متعادل در دامنه نزولی قیمت‌ها بود، بازاری که در انتظار بازگشایی نماد دو بانک تجارت و صادرات، اصلاح پرتفوی و جمع‌آوری سهام را در این گروه غنیمت می‌داند.
به گزارش تجارت آنلاین، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 6 بهمن‌ماه 95 با کاهش 200 واحدی روی رقم 78 هزار و 49 واحد متوقف شد. شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 41 واحدی عدد 15 هزار و 630 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 228 واحدی به عدد 85 هزار و 424 واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 199 واحدی به عدد 55 هزار و 254 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 100 واحدی به عدد 166 هزار و 913 واحد دست یافت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر چندانی روی عدد 837 واحد متوقف شد.
امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 28 واحد، توسعه معادن و فلزات با 28 واحد و فولاد مبارکه با 25 واحد کاهش، بالاترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 9 واحد، لیزینگ رایان سایپا با 7 واحد و تراکتورسازی ایران با 6 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 152 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 894 میلیون و 186 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 59 هزار و 450 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع مس شهید باهنر، اعتباری ملل، صنایع غذایی مینو شرق، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های فرآورده‌های نسوز ایران، کارخانجات نساجی بروجرد و پالایش نفت تهران متوقف شدند.
امروز همچنین 15.8 درصد از حق تقدم سهام سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا به طور یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 35 تومان روی میز فروش بورس تهران گذاشته شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: