کد خبر: ۴۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
ترامپ امضا کرد
از ساعاتی پیش ورود ایرانیانی که فاقد کارت سبز اقامت در آمریکا یا گذرنامه آمریکایی هستند ، به مدت 3 ماه به آمریکا ممنوع شد. این دوره 3 ماهه ممکن است برای مدت های مشابه و یا حتی بیشتر تمدید شود.
به گزارش عصر ایران، دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا در نخستین هفته حضور خود در کاخ سفید جمعه شب با امضای فرمانی اجرایی شهروندان ایرانی و 6 کشور دیگر مسلمان را به مدت 3 ماه از دریافت ویزای سفر به آمریکا به هر شکل آن (توریستی یا دایم) محروم کرد.  مجموع جمعیت این 7 کشور بیش از 134 میلیون نفر است و ممکن است تعداد این کشورها در فرامین اجرایی بعدی بیشتر شود.

گفتنی است پیش نویس این فرمان اجرایی که پیشتر به رسانه ها درز کرده بود حاکی از ممنوعیت 1 ماهه بود، اما در فرمان اجرایی نهایی این مدت به 3 ماه افزایش یافته است. ترامپ دیروز در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) این فرمان اجرایی را امضا کرد. این فرمان اجرایی " حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست های خارجی به آمریکا " نام گرفته است و مشخص نیست که وجود نام ایران در این لیست 7 کشوره چه پشتوانه ای از منظر سابقه اعمال و اقدامات تروریستی شهروندان ایرانی تبار در خاک آمریکا دارد!

ترامپ امضا کرد؛ ممنوعیت 3 ماهه ورود ایرانی ها به خاک آمریکا


ترامپ امضا کرد؛ ممنوعیت 3 ماهه ورود ایرانی ها به خاک آمریکا
قرار است در 3 ماهه دوره ممنوعیت اعمال شده، وزارت امنیت داخلی و وزارت امور خارجه آمریکا تمهیداتی را به منظور سخت تر کردن و محدود کردن صدور ویزا برای شهروندان کشورهای مزبور به مورد اجرا گذارند.

بر اساس فرمان اجرایی جدید که دیروز ترامپ آنها را امضا کرده همچنین قرار است از پناهجویان مسلمانی که قرار است وارد آمریکا شوند ، آزمایش عقیدتی گرفته شود.  در این فرامین شهروندان غیر مسلمان و به ویژه مسیحی ها  در اولویت اعطای پناهندگی هستند.

همچنین بر اساس این فرمان اجرایی از این پس ورود پناهجویان از کشورهایی چون سوریه به مدت 120 روز متوقف خواهد شد.

گفتنی است این فرمان اجرایی قرار بود در روز چهارشنبه گذشته امضا شوند اما دو روز با تاخیر امضا شد که دلایل آن اعلام نشده است.

با صدور این فرمان اجرایی و از لحظه امضای آنها از سوی ترامپ ورود ایرانیانی که فاقد کارت سبز اقامت در آمریکا یا گذرنامه آمریکایی هستند ، به مدت 3 ماه به آمریکا ممنوع شد. این دوره 3 ماهه ممکن است برای مدت های مشابه و یا حتی بیشتر تمدید شود.

این ممنوعیت شامل دیپلمات های ایرانی شاغل در مقر سازمان ملل در نیویورک و یا مسئولان ایرانی که ویزای سیاسی به منظور شرکت در اجلاس هایی چون بانک جهانی – در واشنگتن – دریافت می کنند، نمی شود.

با فرمان اجرایی جدید ترامپ که شامل شهروندان 7 کشور ایران، عراق، سوریه، سومالی، سودان، یمن و لیبی می شود، زندگی صدها هزار نفر از ایرانیان ساکن آمریکا تحت تاثیر قرار گرفته و ورود و خروج خانواده های آنها به آمریکا ممنوع و یا بسیار محدود و مشکل خواهد شد.

پیشتر جوامعی از ایرانیان ساکن در آمریکا به این اقدام ترامپ اعتراض کرده و آن را نژاد پرستانه خوانده اند.

گفتنی است حضور عوامل ایرانی سازنده فلیم فروشنده که یکی از نامزدهای اسکار سال 2017 است، در مراسم اسکار که ماه میلادی آینده در لس آنجلس کالیفرنیا برگزار خواهد شد با این فرمان اجرایی جدید ، تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است اصغر فرهادی و شهاب حسینی با ممنوعیت جدید قادر به دریافت ویزای سفر به آمریکا نشوند.

پیشتر ترانه علیدوستی دیگر هنرمند و از بازیگران اصلی فیلم فروشنده در صفحه اینستاگرام خود از تحریم سفر به مراسم امسال اسکار به نشانه اعتراض به سیاست های نژادپرستانه ترامپ خبر داده است که این اقدام او بازتاب گسترده ای در رسانه های جهانی داشته است.

برچسب ها: ترامپ ، آمریکا ، تجارت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار