کد خبر: ۴۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
افت ۳۳۴ واحدی شاخص بورس
بورس تهران نخستین روز از هفته کاری خود را در حالی به پایان برد که اکثریت نمادها در تالار شیشه ای شاهد کاهش در قیمت بودند تا آژیر قرمز در ذهن سهام داران طنین انداز شود. این در حالی بود که حتی رشد قیمت نمادهای قندی هم نتوانست از افت334 واحدی شاخص جلوگیری کند.
به گزارش تجارت آنلاین، امروز - شنبه - شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۳۴ واحد نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته افت کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۷۱۴ واحدی رسید. اما شاخص کل هم‌وزن توانست ۳.۶ درصد رشد کند و به رقم ۱۵ هزار و ۶۳۴ واحدی رسید.
همچنین شاخص آزاد شناور پس از ۴۵۳ واحد افت رقم ۸۴ هزار و ۹۷۱ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با ۲۷۰ واحد به رقم ۵۴ هزار و ۹۲۴ واحدی رسید. علاوه بر این شاخص بازار دوم با ۵۳۰ واحد افت در تراز ۱۶۶ هزار و ۳۸۲ واحدی نشست.
در معاملات امروز نماد معاملاتی بانک ملت با ۶۳ واحد تاثیر منفی در شاخص کل بیشترین تاثیر را در نوسانات نزولی دماسنج بازار سرمایه داشت. این نماد که در هفته گذشته پس از بیش از پنج ماه توقف بازگشایی شد امروز به روند نزولی خود در قیمت پایانی ادامه داد و در نهایت حدود ۱۱۶ تومان معامله شد.
در معاملات این سهم امروز حقوقی‌ها بیش از ۵۸ درصد از خریدها را بر عهده داشتند و ۴۱.۶ درصد از خریدها مربوط به سهامداران حقیقی بود. از مجموع ۹۸۳ مورد خرید در این نماد ۹۶۵ مورد مربوط به سهامداران حقیقی و ۱۸ مورد مربوط به حقوقی‌ها بود.
پس از این نماد فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ملی صنایع مس ایران بیشترین تاثیرمنفی را در نوسانات شاخص کل داشت.
از جمله معاملات درون‌گروهی امروز می‌توان به دادوستدهایی در گروه سایپا، زامیاد، صنایع آذرآب و سرمایه‌گذاری سایپا اشاره کرد. به عنوان نمونه در نماد سرمایه‌گذاری سایپا ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم به ارزش بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد.
ارزش معاملات امروز به رقم ۱۷۴ میلیارد و ۴۹۴ میلیون و ۲۰۰ هزار رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۲۹ میلیون و ۸۳۷ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۵۵ هزار نوبت دادوستد شد.
امروز در گروه استخراج کانه‌های فلزی اکثر نمادها شاهد افت در قیمت پایانی بودند به عنوان مثال نماد معاملاتی معادن بافق با پنج درصد کاهش در قیمت پایانی مواجه شد. در این نماد که ۱۰۰ درصد معاملات توسط سهامداران حقیقی انجام شد ۲۰۵ هزار و ۶۱۴ سهم عرضه و به فروش رسید، اما این نماد امروز را با صف فروش به پایان رساند.
نماد معاملاتی باما نیز در گروه استخراج کانه‌های فلزی امروز با صف فروش همراه بود و در نهایت پنج درصد افت در قیمت پایانی را تجربه کرد. در این نماد ۹۰ درصد خریدها مربوط به سهامداران حقوقی و ۱۰ درصد آنها مربوط به حقیقی‌ها بود.
اکثر نمادها در گروه رایانه نیز امروز شاهد شرایط کاهشی بودند تمام نمادها غیر از نماد حکمت در گروه بانکی‌ها بود. اما خودرویی‌ها موافق با شرایط ریزشی امروز بازار شاهد کاهش قیمت پایانی در اکثر نمادهای خود بودند.
اما در حالی که بیشتر گروه‌ها روند کاهشی را تجربه کردند، تقریبا تمام نمادها در گروه قندی شرایط صعودی را دنبال کردند و مخالف جریان بازار توانستند از رشد قابل قبولی برخوردار باشند.
امروز آیفکس از ابتدای معاملات با رشد همراه بود و توانست تا رقم ۸۳۹.۶۸ بالا رود اما در نهایت پس از نوسان‌هایی به رقم ۸۳۷.۳۴ رسید و نسبت به روز گذشته چندان تغییری نداشت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۶۲ میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۵ میلیون و ۶۳۴ سهم و اوراق مالی قابل معامله طی بیش از ۱۹ هزار نوبت دادوستد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: