کد خبر: ۴۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه پایانی سال 2016 روند نزولی 1.9 درصدی داشته است. امری که برای دولت دونالد ترامپ چالشی تازه خواهد بود.
به گزارش وال استریت ژورنال، براساس آمار رشد اقتصادی آمریکا با 1.6 درصد ، پایین ترین سطح رشد از سال 2011 تاکنون را داشته است.این آمار بسیار بدتر از سطح انتظار بازار وال استریت بود. با این وجود دونالد ترامپ به دنبال رشد اقتصادی تا 4 درصد است که از طریق مالیات بر کالاهای وارداتی و قوانین تازه به دست بیاید.اقتصاد آمریکا درحال رشد است ولی سرعت آن بسیارکند است و درحدی نیست که اقتصاد با سرعت بهبود یابد. از چالش های اصلی ترامپ تاثیر افزایش ارزش دلار در بازارهای جهانی و نوظهور است و مشکل دیگر ترامپ آن است که درحالیکه او به دنبال اعمال تعرفه مالیاتی بر کالاهای وارداتی است قیمت کالاها برای مصرف کنندگان آمریکا افزایش خواهد یافت و رشد اقتصادی کاهش خواهد داشت.

علی رغم کاهش صادرات به نسبت سه ماه سوم سال، افزایش مخارج مصرف کنندگان و سرمایه گذاری شرکتها، رشد اقتصادی فصل چهارم سال را تا حدودی پوشش داده است.مخارج مصرف کنندگان که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی آمریکا است، در سه ماه آخر سال رشدی ۲.۵ درصدی داشته است.با وجود کاهش رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۶، چشم انداز رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ روشن است. صحبتهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری جدید ایالات متحده آمریکا در راستایی حمایت از تولیدات داخلی، کاهش مالیات و آسانتر کردن قوانین کسب و کار برای اقتصاد آمریکا نویدبخش است، هرچند روشن نبودن سیاستهای تجاری دولت جدید آمریکا همچنان اقتصاد این کشور را تهدید می کند. این درحالی است که بدهی ملی ایالات متحده آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما با ۹ تریلیون دلار افزایش به ۱۹ تریلیون و ۶۰۰ میلیارد دلار رسید. طی ۸ سال گذشته، دولت آمریکا در حدود ۵۸۵ میلیارد دلار هزینه جنگ های نیابتی خود کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار