کد خبر: ۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
پس از صحبت‌های «کلین کانوی» درباره سخنرانی مراسم تحلیف «دونالد ترامپ»، فروش رمان ضدآرمان‌شهری «۱۹۸۴» نوشته «جورج اورول» افزایش چشمگیری پیدا کرد.
 کتاب «۱۹۸۴» پس از این اتفاق، در رتبه ششم فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های «آمازون» قرار گرفت. «کانوی» در مصاحبه خود از اصطلاحاتی مانند «واقعیت‌های جایگزین» و «تفکر دوگانه» که هریک در کتاب «اورول» معنی خاصی دارند، استفاده کرد.نویسنده «مزرعه حیوانات» در رمان «۱۹۸۴» واژه «تفکر دوگانه» را این‌گونه معنا کرده است: توانایی داشتن دو باور متضاد در ذهن به‌صورت همزمان و پذیرش هر دو آن‌ها.با استقبال فراوان مردم از این رمان، انتشارات «پنگوئن» در آمریکا ۷۵ هزار نسخه جدید از این کتاب را تجدید چاپ می‌کند.

افزایش سفارش این کتاب از آخر هفته پیش شروع شده و روز جمعه به افزایش ۹۵۰۰ درصدی رسیده است.استفاده مشاور «ترامپ» از واژه‌های کتاب «اورول» که درباره یک حکومتی استبدادی نوشته شده، بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده شد و این زن به تایید این مطالب متهم شد.در روزهای اخیر سفارش کتاب «۱۹۸۴» در خارج از مرزهای آمریکا نیز افزایش پیدا کرده، رشد این آمار در انگلستان ۲۰ درصد گزارش شده است. البته ناشر انگلیسی گفته است این کتاب هنوز پرفروش است و سال پیش ۱۰۰ هزار نسخه از آن در دنیای انگلیسی‌زبان فروخته شد.

برچسب ها: 1984 ، تجارت آنلاین ، ترامپ
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار