کد خبر: ۴۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
مخزن ۵۰۰ هزار لیتری شهر ری طعمه حریق شد
آتش‌سوزی مخزن ۵۰۰ هزار لیتری پالایشگاه نفت تهران پس از چهار ساعت تلاش آتش‌نشانان بدون مصدوم خاموش شد.
آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران
سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: ساعت 19 دقیقه بامداد حادثه آتش سوزی گسترده در یکی از مخازن پالایشگاه نفتی در خیابان شهید رجایی به سامانه 125 اعلام و ماموران 9 ایستگاه آتش نشانی به همراه چندین دستگاه تانکر آب، خودرو تنفسی، فوماتیک، خودروهای کف، لودر و جرثقیل به محل حادثه اعزام شدند.
وی بیان کرد: در یکی از مخازن 500 هزار لیتری پالایشگاه نفت به دلیل نامشخص آتش کاملا شعله ور بود و بر اثر شدت حرارت این مخزن به حالت شکسته درآمده بود.
ملکی با بیان اینکه شلعه های سرکش آتش از فواصل دور قابل رویت بود ادامه داد: آتش در حال سرایت به یک مخزن بزرگ نفتی که در مجاورت محل حادثه قرار داشت بود که آتش نشانان از چندین طرف وارد عملیات مقابله با این آتش گسترده شدند.
وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان در ساعت 4:15 بامداد موفق شدند آتش را مهار و از سرایت به اطراف جلوگیری کنند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این آتش سوزی خسارات زیاد مالی به این پالایشگاه وارد کرد یادآور شد: کارشناسان آتش نشانی پالایشگاه نفت تهران در حال بررسی علت این آتش سوزی گسترده هستند و پس از ایمن سازی آتش نشانان شهر تهران در ساعت 5:35 امروز محل را ترک کردند.
وی تاکید کرد: در این حادثه آتش سوزی 45 دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش نشانی به همراه 120 آتش نشان از ایستگاههای آتش نشانی شهر تهران برای مهار این حریق به محل آتش سوزی اعزام شدند.
*آتش سوزی پالایشگاه تهران صحت ندارد!
مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران با اشاره به حادثه شرکت خطوط لوله و مخابرات، خبر آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران را تکذیب کرد.
حمید رضا جعفری مدیر روابط عمومی پالایشگاه نفت تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران صحت ندارد و اکنون  فعالیت های طبق روال در جریان است.
وی ادامه داد: این آتش سوزی در مخزن شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران منطقه ری رخ داده است.
جعفری افزود: ساعت 15 دقیقه بامداد بر اثر صاعقه مخزن شرکت خطوط لوله مخابرات نفت دچار حریق شد و با تلاش آتش نشان‌ها در ساعت 4:10 صبح خاموش شده است.
وی در پایان گفت: متاسفانه چون پالایشگاه نفت تهران در مجاورت این شرکت قرار دارد، آتش سوزی آن به اسم پالایشگاه تمام شده است در حالی که این موضوع واقعیت ندارد.
*برآورد دقیقی از خسارت نداریم
حسن باقریان مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران نیز در این راستا اظهار داشت: بر اثر صاعقه دیشب ساعت 15دقیقه بامداد مخزن شماره 102 ذخیره سازی نفت خام شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه طعمه حریق شد.
وی با بیان اینکه مخزنی که گرفتار حریق شده 2 میلیون لیتر گنجایش داشته، افزود: 400 هزار لیتر نفت خام در این مخزن ذخیره شده بود که بر اثر حریق از بین رفت.
مدیر عامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران بیان کرد: با همکاری آتش نشانی تهران، شهر ری و پالایشگاه نفت، حریق ساعت 4:20 بامداد امروز مهار شد.
باقریان با بیان اینکه در این حادثه هیچ گونه خسارت انسانی به بار نیامد، افزود: تنها یک مخزن بطور کامل از بین رفت و برآورد دقیقی از میزان خسارت این حادثه در دست نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار