کد خبر: ۴۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
لحظه به لحظه با مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان
آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در روز 30 دی ماه باعث شد تا حجم آوار این حادثه به حدی باشد که آتش نشانان تا ساعات پایانی 8 بهمن ماه، برای یافتن پیکر 16 تن از شهدای آتش نشان و 4 شهروند تلاش کنند.
به گزارش تجارت آنلاین، آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو در روز 30 دی ماه باعث شد تا حجم آوار این حادثه به حدی باشد که آتش نشانان تا ساعات پایانی 8 بهمن ماه، برای یافتن پیکر 16 تن از شهدای آتش نشان و 4 شهروند تلاش کنند. مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان پلاسکو ساعت 8.30 صبح امروز در مصلی تهران برگزار خواهد شد و در بهشت زهرا(س) در کنار شهدای گمنام به خاک سپرده می شوند.

پیکر ۱۶ شهید آتش‌نشان روی دوش مردم تشییع شد

اسامی شهدای آتش‌نشان در حادثه پلاسکو به شرح زیر است :بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی‌تبار، علی مستوفی، حسین حسین زاده، محمد آقایی قادرلو، حسین سلطانی، رضا نظری، مجتبی کوهی، امیر حسین داداشی، محسن روحانی، رضا شفیعی اینچه، ناصر مهرورز، محسن قدیانی،علیرضا سفی زاده،حامد هوایی.

مراسم از حدود ساعت 9:10 دقیقه با حضور علی لاریجانی رییس قوه مقننه، آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری، رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، جعفری دولت آبادی دادستان تهران، پرویز فتاح رییس کمیته امداد، سرلشگر رحیم صفوی، استاندار تهران، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، رییس شورای شهر  و جمعی از اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان لشگری و اقشار مختلف مردم آغاز شد.

آیت‌الله امامی کاشانی برپیکر شهدای آتش نشان نماز اقامه می‌کند.

در حال حاضر تمامی درهای مصلی باز است و شهروندان گروه گروه در حال حضور در مصلی و شرکت در مراسم هستند و خیابان‌های منتهی به مصلی مملو از جمعیت است.

پیکر ۱۶ شهید آتش‌نشان روی دوش مردم تشییع شد

شهروندان به صورت خودجوش بنرها و بلاکاردهایی به پاس رشادت‌ها و ایثار آتش‌نشان‌ها چاپ و در محوطه نصب کرده بودند.

شهرداری و پلیس‌راهور تهران نیز تدابیر ترافیکی و تسهیلاتی را برای تردد شهروندان جهت حضور در مراسم تعیین و اعلام کرده‌اند.

اقامه نماز بر پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو به امامت آیت الله امامی کاشانی آغاز شد.

پیکر ۱۶ شهید آتش‌نشان روی دوش مردم تشییع شد

مردم حاضر در مراسم با شنیدن نام هر یک از شهدای آتش نشان، ندای الله اکبر سر می دهند.

شهردار تهران در مراسم تشییع شهدای آتش نشان حضور یافت.

پیکر شهدای آتش‌نشان پس از تشییع تا میدان هفتم تیر، در ساعت 12:10 به آمبولانس‌های بهشت زهرا(س) منتقل شد تا طی مراسمی در قطعه 50 و در جوار شهدای منا آرام گیرند.


پیکر ۱۶ شهید آتش‌نشان روی دوش مردم تشییع شد

در ساعت 13:49  پیکر شهدای آتش نشان برای خاکسپاری وارد قطعه 50 بهشت زهرا(س) و پس از مداحی و نوحه سرایی در ساعت 14:20 پیکر 13 تن از شهدای پلاسکو در خاک آرام گرفتند و پیکر سه تن دیگر برای خاکسپاری به زادگاهشان (اراک، رضوانشهر گیلان و اسلامشهر) منتقل شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار