کد خبر: ۴۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
ایازی:افزایش تعاملات بانکی در حوزه قرض الحسنه به منظور ارائه خدمات شایسته تر به نیازمندان واقعی جامعه، سطح معنوی اقدامات صورت گرفته را افزایش خواهد داد.
سید محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: افزایش تعاملات بانکی در حوزه قرض الحسنه به منظور ارائه خدمات شایسته تر به نیازمندان واقعی جامعه، سطح معنوی اقدامات صورت گرفته را افزایش خواهد داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در این دیدار که به منظور تقویت تعاملات بانکی در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به تشریح خدمات و معرفی طرح های تسهیلاتی بانک پرداخت.
سید محمد هادی ایازی ضمن تبیین حوزه امور اجتماعی و سلامت این وزارتخانه بیان داشت: لازم است تا با بیان عملکرد و فعالیت های مثبت انجام شده در حوزه های مختلف اجتماعی، به جامعه امید دهیم. هرچند کاستی هایی وجود دارد، اما نقاط قوت زیادی نیز هست که می توانیم نسبت به رشد و توسعه ابعاد آن خوش بین باشیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته وزارت بهداشت در 2 حوزه خیریه و خیرین سلامت بیان داشت: در حال حاضر بالغ بر 850 مرکز خیریه سلامت در کشور دائر می باشد که شامل بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز بهداشت و درمانی می شود.
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ادامه داد: بخشی از این مراکز توسط خود خیرین اداره می شود، قسمتی هم توسط خیرین حوزه سلامت ساخته شده است که مدیریت آن به وزارت بهداشت تحویل گردید است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، افراد زیادی در حوزه خیرین سلامت فعالیت دارند که اکثراً تمایلی به شناخته شدن ندارند و آمار موجود از این قشر کامل و دقیق نمی باشد.
ایازی در خصوص پرداخت تسهیلات به خیرین برای تکمیل اقدامات عام المنفعه خود گفت: در سال 94 بنا شد تا خیرین حوزه سلامت برای تکمیل پروژه های خود از تسهیلات بانکی استفاده نمایند، سود تسهیلات را دولت تقبل نماید و اصل تسهیلات را نیز خود خیرین پرداخت کنند.
وی با اشاره به سهم و تاثیر سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت کشور اظهارداشت: ماموریت این تشکل ها بیشتر در حوزه فرهنگ سازی، آموزش و توانمندسازی می باشد. حدود 620 سازمان مردم نهاد در حوزه های مختلف سلامت مانند: انجمن های ام اس، بیماران کلیوی، هپاتیت، تالاسمی و ... مشغول به کار است. البته در برخی از بخش ها هنوز انجمنی برای توجه خاص به بعضی بیماری ها تشکیل نشده است.
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تاکید به عوامل اجتماعی موثر در سلامت عنوان داشت: ما معتقدیم که حداکثر 25 درصد از موضوعات مربوط به سلامت در حوزه مدیریت نظام سلامت است و 75 درصد آن خارج از این بخش می باشد. برای مثال: هر چند نظام سلامت در آلودگی هوا نقشی ندارد اما طبعاً درگیر تبعات آن هستیم، همچنین در ایجاد تصادفات ما نقشی نداریم اما اگر در این زمینه ها اقدامات مناسبی صورت پذیرد تاثیر بسزایی در کاهش این حوادث خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با عملکرد مطلوب صورت گرفته  در این حوزه، تصادفات جاده ای طی 10 سال گذشته بالغ بر 11 هزار و پانصد فقره تلفات جاده ای کاهش پیدا کرده است و هر چقدر تصادفات کمتر شود، هزینه های مربوط به این بخش نیز با کاهش روبرو خواهد بود.
سید هادی ایازی با اشاره به تاثیر همایشات و سمینارهای آموزشی و اطلاع رسانی در حوزه سلامت کشور بیان داشت: امسال برای اولین بار مجمع ملی سلامت را با حضور رئیس جمهور در اسفند ماه برگزار خواهیم نمود و در آن از دستگاه هایی که در این حوزه موثر واقع شده اند تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی ضمن بیان آسیب های اجتماعی به عنوان یک معضل جدی در جامعه گفت: مشکلاتی مانند درمان اعتیاد، توسعه شبکه بهداشت و درمان در حاشیه شهرها یا مشاوره در طلاق و ... موضوعاتی است که مستقیماً مورد توجه ما نیز می باشد.
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اقدامات و خدمات شایسته بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند در تمامی حوزه های سلامت یاری رسان ما باشد.
وی افزود: ماهیت این بانک، قرض الحسنه است و می تواند با ارائه تسهیلات ارزان قیمت به جامعه هدف وزارت بهدات، نقش موثری در توانمندسازی و رفع مایحتاج ضروری این بخش از جامعه ایفا نماید.
ایازی اظهارداشت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد کمتر از 4 درصد کمک شایسته ای به مددجویان حوزه سلامت می کند که عمدتاً از اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه می باشند.
وی خاطرنشان کرد: ممکن است بیماری برای درمان در بیمارستان بستری باشد اما در تامین قسمتی از هزینه های درمان با مشکل مواجه باشد که در این صورت می توانند با ممدکار ما که در بیمارستان مستقر است ارتباط برقرار کند. در این قسمت می توان با استفاده از خدمات و طرح های تسهیلاتی ویژه درمان بانک قرض الحسنه مهر ایران نسبت به توانمند سازی و رفع نیاز بیمار اقدام نمود.
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به امکاناتی که بانک قرض الحسنه مهر ایران می تواند در اختیار جامعه خیرین کشور قرار دهد بیان داشت: بهره مندی از سرویس های این بانک که بر پایه اصول بانکداری اسلامی استوار است می تواند هم به تحقق ساخت و ایجاد سازه های عام المنفعه آنان کمک کند و هم با امتیازی که از محل گردش حساب آنان ایجاد می شود می توان نیازمندان و مددجویان تحت پوشش خود را جهت دریافت تسهیلات قرض الحسنه به این بانک معرفی نمایند.
این مسئول در خصوص پتانسیل و ظرفیت بسیار خوب بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه سلامت و درمان جامعه بیان داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می تواند در حوزه های خیریه سلامت، ارائه خدمت به مددجویان تحت پوشش و نیازمندانی که در تامین هزینه های درمان با مشکل روبرو می شوند، تعامل با باشگاه خیرین سلامت، پرداخت تسهیلات به کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی، بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی و ... کمک رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: