کد خبر: ۴۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
بانک مرکزی ژاپن پیش بینی رشد اقتصادی خود را افزایش داده است و دلیل آنرا سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانسته است.
به گزارش فایننشال تایمز با کاهش ارزش ین ژاپن در واکنش به سیاست های ترامپ ،بانک مرکزی این کشور از اعمال نرخ تازه بهره خودداری کرده و پیش بینی رشد اقتصادی را کرده است.بانک مرکزی ژاپن همچنین از تسهیل ارائه وام ، افزایش صادرات و قویتر شدن شرکت های دولتی تا پیش از مسابقات المپیک 2020 توکیو خبر داد که تا این تاریخ بهبود اقتصادی رخ خواهد داد.بانک مرکزی ژاپن پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور رشد 1.4 درصدی در سال 2017 خواهد داشت . دولت چین از افزایش فعالیت بخش های صنعتی در ماه دسامبر سال گذشته خبر دادند که با کمک خودروسازان و قطعات خودرو تا ماه نوامبر 1.5 درصد رشد داشته است.

بخشی از این بهبود به دلیل کاهش قیمت ین درباره دلار است که با انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا بود. این افزایش به دلیل بی اطمینانی به آینده سیاسی آمریکا است. بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که یکی از ریسک ها خارج از کنترل موضوع ترامپ است. دیگر خطرها شامل برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقتصاد چین و دیگر خطرهای ژئوپولیتیکی است.تحت ریاست هاریکو کورودا ، بانک مرکزی ژاپن درحال تزریق میلیاردها دلار بوده است تا باعث افزایش خرید اوراق قرضه شود. این بانک همچنین نرخ منفی بهره را به 0.1 درصد رساند تا با تورم و کردیت های ارزان جلوگیری شود و بانک ها به تجارت ها وام بیشتری ارائه دهند. نرخ بیکاری در ژاپن همچنان 3.1 درصد است . برنامه اقتصادی شینزو ابه معروف به ابه نومیک با هدف بهبود رشد اقتصادی هنوز با چالش هایی روبروست

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار