کد خبر: ۴۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
به گزارش موسسه تحقیقات اقتصادی اینفو، موازنه مثبت تجاری آلمان با ۲۹۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ از چین پیشی گرفت و این کشور رکورد صادرات کالا در جهان را شکست.
چین در سال ۲۰۱۵ میلادی رکورددار صادرات کالا در جهان بود. کریستیان گریم، یکی از کارشناسان موسسه تحقیقات اقتصادی (اینفو) در دانشگاه مونیخ آلمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رویترز اعلام کرد که سطح صادرات کالا از آلمان به کشورهای دیگر جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۹۷ میلیارد دلار بیشتر از میزان واردات کالا به این کشور بوده است. به این ترتیب آلمان مقام اول صادرات جهان را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داده است.

 چین با ۲۴۵ میلیارد دلار در مقام دوم قرار گرفته و ژاپن مقام سوم صادرات جهان در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) را به خود اختصاص داده است. چین در سال ۲۰۱۵  رکورددار صادرات کالا در جهان بود.موسسه تحقیقات اقتصادی اینفو همچنین اعلام کرده است که اقتصاد آمریکا منفی‌ترین موازنه تجاری را در سال گذشته میلادی داشته است. واردات کالا در این کشور در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) ۴۷۸ میلیارد دلار بیشتر از صادرات کالا از این کشور به دیگر کشورهای جهان بوده است. اگر این ارقام سبب شادی بخش اقتصاد آلمان می شود، اما خاری است بر چشم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا. او چین را متهم کرده که رابطه اقتصادی‌اش با آمریکا ناعادلانه است و همچنین شرکت‌های خودروسازی آلمان را تهدید به پرداخت حق گمرکی بیشتر کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار