کد خبر: ۴۲۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای در امور دفاعی مان را نمی‌دهیم
وزیر دفاع ایران گفت: تست اخیر در راستای برنامه‌های مان بوده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در امور دفاعی مان را نمی‌دهیم.
تایید آزمایش موشکی جدید ایران از سوی وزیر دفاع
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی امروز در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تست موشکی ایران گفت: آنچه که مطرح شده است در مورد تست‌های موشکی باید بگویم که هیچ مغایرتی نه با برجام دارد و نه با قطعنامه 2231.
وی افزود: تست اخیر در برنامه‌های جاری ما بوده است و ما همواره اعلام کرده‌ایم که برنامه‌های خودمان را در حوزه تولیدات اقلام دفاعی برای دفاع از منافع ملی همواره همان‌گونه که برنامه‌ریزی کرده‌ایم، ادامه می‌دهیم و هیچ‌ چیز نمی‌تواند برنامه و اهداف ما را تحت تأثیر قرار دهد.
وزیر دفاع تصریح کرد: در دنیایی که قدرت‌ها این‌گونه اُشتُلم می‌کنند، یک ملت زنده باید همواره در بالاترین سطوح، خود را آماده دفاع کند و آنچه که به عنوان تست موشکی مطرح شده است، در ادامه برنامه‌های ما بوده است و ما برنامه‌های خود را مطابق با دستوری که رئیس‌جمهور در اواخر سال گذشته ابلاغ کرد، با سرعت و دقت بیشتری ادامه می‌دهیم.
 سردار دهقان  اضافه کرد: همواره گفته‌ایم ما هیچ‌گاه از توسعه و تقویت بنیه دفاعی خود جز دفاع از اهداف و منافع‌مان، هیچ هدف و نظر دیگری نداریم و در این مسیر نیز نه تنها به اجازه کسی نیاز نداریم، بلکه اجازه دخالت به هیچ‌کس را هم نخواهیم داد. ملت ما همه مسیر را آزموده و دنیا نیز آزموده است که نمی‌تواند این حرف‌ها و اقدامات تأثیری در اراده این ملت بگذارد.
وزیر دفاع در پاسخ به سوالی در خصوص رزمایش کشورهای حاشیه خلیج فارس در منطقه خاورمیانه گفت: الان در فضایی که در سایه به روی کارآمدن ترامپ در سطح جهانی بوجود آمده، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس یک نگرانی از آینده دارند و علاقه دارند حضور خود را در منطقه به اثبات برسانند  و به طرفداران خود اعتماد بخشی کنند اما اینها تأثیری ندارد و حکومت‌هایی که متکی بر اراده ملت‌های‌شان نیستند هیچ گونه‌ای برنامه‌ای پیش نخواهند برد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار