کد خبر: ۴۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
محسن پورکیانی رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه بلافاصله پس از حادثه پلاسکو جلسات کارشناسی برگزار شد، گفت: ١٦٠ بیمه‌نامه از سوی بیمه ایران برای واحدهای تجاری صادر شده بود.از این تعداد ١٢٥ واحد بیمه‌گذار مستقیم بودند و ٣٥ بیمه‌گذار نیز به دلیل دریافت تسهیلات از طریق مرهونه بانکی صادر شده بود.
به گزارش روزنامه تجارت پورکیانی، در نشست خبری ضمن تبریک ایام دهه فجر، افزود:‌ قبل از انقلاب بیمه ایران صاحب بانک بود اما بعد از انقلاب این بانک در بانک ملت ادغام شد. 
مدیرعامل بیمه ایران از سناریوی جدیدی جهت خرید یک بانک خبر داد و گفت:با توجه به ضوابط و مقررات نمی توانیم بانک تأسیس یا بانک سابق بیمه ایران را احیاء کنیم  بر همین اساس در نظر داریم سهام یک بانک بزرگ را خریداری کنیم.
وی تاکید کرد که با وجود تلاش های انجام شده برای تاسیس یک بانک، منع قانونی در این زمینه وجود دارد هرچند که در کشورهای پیشرفته بانک ها از دل شرکت های بیمه به وجود می آیند.
پور کیانی در پاسخ به سوالی درباره ترمیم توانگری مالی به شش سناریوی بیمه ایران جهت ترمیم مالی از افزایش سرمایه شرکت از ٣٤٠٠ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان خبر داد و اظهار داشت:محل افزایش این موضوع بخشی به شکل نقدی و بخشی از طریق فروش سهام دولت در سایر شرکت های بیمه است.
وی در خصوص حادثه پلاسکو بیان کرد بیمه ایران ٦٠ میلیون تومان حق بیمه از واحدهای تجاری این ساختمان  دریافت کرده بود، اظهار داشت: ارزش خسارت پرداختی حدود ٣٣ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان است.
پور کیانی تصریح کرد:‌براساس آخرین وضعیت منتشر شده از بیمه ایران، خسارت پرداخت شده توسط این شرکت ۸۳ میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و خسارت آماده پرداخت ۵۷ میلیارد و ۱۳۰ هزار میلیون تومان است. همچنین تاخیر در روند رسیدگی بیمه گذاران واقع در پاساژ پلاسکو، دارای منشا بیرونی و خارج از حوزه اختیارات شرکت است که پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجعه ذی ربط اقدامات لازم در جهت پراخت خسارت این بخش نیز به عمل خواهد آمد.
وی توضیح داد ۶ مورد از پرونده های خسارت بیمه ایران درباره ساختمان پلاسکو ارقام بالایی دارند و روند پرداخت خسارت به آنها طولانی تر است.
به گفته پورکیانی، ساختمان پلاسکو از دو ساختمان ۱۵ طبقه و ۵ طبقه تشکیل می‌شد و بخشی از ساختمان ۵ طبقه تخریب شده است؛ از آنجایی که در حال حاضر امکان ورود به این منطقه وجود ندارد، ارزیابی از خسارت وارده نیز مقدور نیست و بعد از ورود کارشناسان این شرکت و ظرف ۳ روز این خسارت پرداخت می شود.
مهمترین بخشهای سخنان آقای پورکیانی در این نشست خبری عبارتند از: در حال حاضر ۶ سناریو با هدف افزایش توانگری مالی شرکت بیمه ایران در نظر گرفته شده است.
در این راستا پیش بینی می شود سرمایه شرکت بیمه ایران از ۳۴۰۰ میلیارد تومان به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد که بخشی از آن بصورت نقدی، بخشی از محل فروش شرکت‌های دولتی و سایر دارایی های دولت تأمین خواهد شد.
با توافقاتی که با مجلس و وزارت اقتصاد صورت گرفته و با نظر مساعد آن‌ها، پیش‌بینی می‌کنیم تا قبل از پایان امسال به نتایج مثبتی در این بخش دست پیدا کنیم.
یکی از ابزارهای شرکت‌های بیمه برای تبدیل گردش مالی خود به یک اهرم قدرتمند، ورود به حوزه بانکداری است اما با توجه به قوانین و مقررات فعلی، این امکان وجود ندارد.
بیمه ایران درصدد است مالکیت بخشی از سهام یکی از بانک‌های بزرگ کشور را بر عهده گیرد.
حق بیمه های پرداختی شرکت بیمه ایران در ۹ ماه امسال بالغ بر ۸ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان و مجموع خسارات پرداخت شده در طول این مدت بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
هیچ یک از شرکت های بیمه، بیمارستان ندارند تا بتوانند نرخ واقعی درمان را احصا کنند و ابزار تنظیم بازار را در اختیار ندارند که باید این کار را سامان دهی کنند.
اعلام جزییات عملکرد بیمه ایران در حادثه ریزش ساختمان پلاسکو از زبان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران :
درحادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو ازمجموع حدود 600 واحد،160 واحد تحت پوشش بیمه ایران بوده اند که اکثر آنها خسارت های خود را دریافت کرده اند.
تاکنون 72 پرونده از واحدهای خسارت دیده تحت پوشش بیمه ایران با تعهد پرداخت خسارت 8 میلیارد و 500 میلیون تومان مختومه شده است.
  مجموعه حق بیمه پرداختی بیمه گزاران زیاندیده در ساختمان پلاسکو معادل 60 میلیون تومان بوده که در برابر آن، تعهد پرداخت خسارت بیمه ایران به زیاندیدگان به طور میانگین 555 برابر حق بیمه دریافتی و درمجموع بالغ بر 33 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
فقط یکی از موارد خسارت دیده در ساختمان پلاسکو معادل 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بود که به دلیل بالا بودن خسارت پس از بررسی در هیات مدیره پرداخت خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: