کد خبر: ۴۲۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
علي اشرف افخمي رئيس هيات مديره مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: اين بانك در ١٠ ماه گذشته بيش از ٧٨٥ ميليون يورو اعتبار براي تامين مالي طرح هاي صنعتي كشورمان و در راستاي توسعه پايدار كشورمان از طريق سوئيفت گشايش كند.
افخمي كه درنشست خبری به مناسبت دهه مبارك فجرسخن مي گفت افزود بانك صنعت و معدن حتي يك دلار نيز به هيچ بانك خارجي بدهي ندارد واين امر باعث ميشود كه در مذاكره با آنها براي همكاري هاي بانكي در موضع اقتدار قرار داشته باشد.
وي تصريح كرد : بانك صنعت و معدن براي فعاليت در فضاي بين المللي فرايندهاي داخلي خود را مطابق با استانداردهاي بين المللي نوسازي كرده است كه از آن ميان ميتوان به ارائه حساب هاي مالي از طريق سيستم IFRS اشاره كرد، اين سيستم در نظام بانكي براي اولين بار توسط بانك صنعت و معدن استفاده شده است.
افخمی با اعلام اینکه فردا نیروگاه بهبهان توسط معاون اول رییس جمهور با تامین مالی بانک صنعت و معدن افتتاح خواهد شد، افزود: با تامین اعتبار ٢٣٠ میلیون یورویی بانک، پتروشیمی ایلام اواخر سال آینده راه اندازی می شود. پتروشیی لرستان با تامین اعتبار ۲۳۰ میلیون یورو وارد مدار تولید شد، واحددیگر پتروشیمی مهاباد بود که صادراتش نیز به زودی آغاز می شود. مشارکت مالی در پتروشیمی بوشهر و پالایشگاه بیدبلند نیز توسط بانک انجام شده است.
مديرعامل بانك صنعت و معدن با اعلام اینکه با تجدید ارزیابی، سرمایه بانک به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده و این رقم ثبت شده است، افزود: طی ۲ سال گذشته با دولت و مجلس رایزنی هایی برای افزایش سرمایه صورت گرفت و در قانون بودجه افزایش سرمایه برای بانک های دولتی و توسعه ای دیده شده است که دو هفته پیش آئین نامه آن در دولت به تصویب رسید و براین اساس بانک های ملی، سپه، کشاورزی، صنعت و معدن و توسعه صادرات افزایش سرمایه خواهند داشت که جنس آن بهتر از تجدید ارزیابی است.
وی اعلام کرد ۲ هزار میلیارد تومان به سرمایه بانک صنعت و معدن افزوده می شود که بر این اساس سرمایه بانک به ۶ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و بدنبال آن کفایت سرمایه نیز به ۱۲ درصد افزایش خواهد یافت؛ در این حال به بازل ۳ نزدیک می شویم که در فضای بین المللی یک فرصت مناسب برای ما تلقی می شود
وي با اشاره به تسهیلات خروج از رکود دولت برای واحدهای صنعتی اظهار داشت: بانک صنعت و معدن تاکنون یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۵۶ هزار واحد کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کرده است و در اين زمينه مقام سوم را در نظام بانكي كشور به دست آورده است.
وی با بیان اینکه یک سال پس از برجام روابط کارگزاری با بانک های خارجی توسعه یافته است، اظهار داشت: این بانک قبل از تحریم ها با ۱۰۰ بانک خارجی کار می کرد که الان ۷۱ بانک دوباره رابطه خود را برقرار کرده اند و گشایش اعتبار از طریق سوئیفت انجام می گیرد.
وی با اشاره به اینکه قبل از برجام برای جابجایی پول به بانک های خارجی بیش از ۱۰ درصد کارمزد پرداخت می کردیم، افزود: الان این رقم به کمتر از نیم درصد رسیده است.
افخمی گفت: در این مدت خط اعتباری ۴۰۰ میلیون دلاری از هند گرفتیم که تاکنون ۷۰ درصد آن استفاده شده و مابقی تا دو ماه آینده مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین خط اعتباری ۱۰۰ میلیون یورویی با بانک کره جنوبی نهایی شده است و تا پایان امسال مصرف آن شروع می شود.
وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه هایی هم با بانک های اروپایی داشتیم که پس ازعملیاتی شدن اطلاع رسانی خواهد شد گفت: ما در حوزه بانکی بین المللی در سال ۲۰۱۶ بیش از دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو خط اعتباری گشایش کردیم.
مديرعامل بانك صنعت و معدن بيان داشت: با توجه به اقدامات اين بانك در خصوص تامين مالي پروژه هاي زيرساخت تامين مالي هواپيماهاي جديد جهت نوسازي ناوگان حمل و نقل هوائي نيز بر عهده اين بانك قرار گرفت كه نخستين هواپيما خريداري و به كشور وارد شد و تا پايان سال دو هواپيماي ديگر وارد كشور خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: