کد خبر: ۴۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
روسای شعب ارومیه وتبریز بانک توسعه صادرات بررسی کردند:
بررسی ها نشان می دهند بین ۸۵ تا ۹۰ درصد مشتریان بانک توسعه صادرات ایران در شمال غرب کشور به خصوص ارومیه و تبریز را صادرکنندگان استانی تشکیل می دهند.
تاسیس و حضور شعبات بانک توسعه صادرات در شهرها به منظور فراهم آوردن زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصادی در راستای جلب سرمایه‌های خارجی، جذب و انتقال فن آوری، تربیت نیروی انسانی، فراهم کردن فرصتهای شغلی، نفوذ در بازارهای خارجی و رهایی از اقتصاد تک محصولی امری ضروری است. در این راستا یکی از دستاوردهای گرانقدر پیروزی انقلاب اسلامی، تأسیس بانک توسعه صادرات ایران است که ایفای نقش بانک صادرات-واردات ایران (EXIM ) را بر عهده دارد.
لزوم وجود سازمانی در کشور که بتواند کمبود یک نهاد مالی معتبر و موجه در بخش صادرات ـ واردات را بر طرف سازد، یکی از نکاتی است که تا زمان پیروزی انقلاب، کم اهمیت تلقی گردیده بود.
رسالت این بانک با توجه به اهداف کلان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور کمک به توسعه صادرات غیر‌نفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی با سایر کشورها است. لذا در راستای رسالت فوق، بانک توسعه صادرات ایران در شهرهای ایران شعباتی را تاسیس نموده است. در این راستا اگزیم نیوز گزارشی از فعالیت های دو شعبه از شعبات بانک توسعه صادرات را مورد بررسی قرار داده است که در زیر می خوانید:
بانک توسعه صادرات شعبه ارومیه
حسین آتش پیکر در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: شعبه ارومیه توانست در دسترسی به اهداف، رتبه نخست شعب بانک توسعه صادرات را خرداد ماه سال جاری در بین تمامی شعب این بانک در کشور کسب کند .وی با بیان اینکه ۸۰ درصد صادرکنندگان استان و 85 درصد صادرکنندگان نمونه، مشتری شعبه ارومیه بانک توسعه صادرات هستند گفت: طی 2 سال گذشته 85 شرکت از این شعبه تسهیلات دریافت کرده اند.
آتش پیکر در خصوص تسهیلات اعطایی شعبه ارومیه گفت: میزان تسهیلات اعطایی ریالی مبلغ 315 میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 215 درصد رشد داشته است. از سوی دیگر تسهیلات اعطایی ارزی برای صدور خدمات فنی، مهندسی به مبلغ 800 هزار دلار به کشور عراق توسط این شعبه صورت گرفته است.
رئیس بانک توسعه صادرات شعبه ارومیه در خصوص حوالجات ارزی صادره از این شعبه گفت: 9 میلیون دلار حواله ارزی توسط این شعبه بازگشایی شده است. همچنین حواله های ارزی وارده به مبلغ 830 هزار دلار است. به گفته آتش پیکر ضمانت نامه های صادره شعبه ارومیه به مبلغ 19 میلیارد ریال می رسد. رئیس شعبه بانک توسعه صادرات ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر، مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران حدود 430 میلیارد ریال است.
گفتنی است عمده تسهیلات بانک توسعه صادرات ایران در استان آذربایجان غربی در بخش های کشاورزی، محصولات غذایی و صنایع تبدیلی پرداخت شده است.
بانک توسعه صادرات شعبه تبریز
شعبه تبریز در سال 1375به منظور حمایت و کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در حال حاضر با درجه ممتاز « ب » مشغول فعالیت است.
حسین حسین پور در گفتگو با اگزیم نیوز گفت: این شعبه با گذشت دو دهه از فعالیت خود در استان آذربایجان شرقی توانسته است با اعطای انواع تسهیلات ریالی و ارزی و ارائه انواع خدمات ارزی، نقش خود را در راستای حمایت از صادرکنندگان محصولات غیرنفتی به نحو شایسته ای انجام دهد. به طوریکه نزدیک به 85 درصد از صادرکنندگان استان از خدمات بانک توسعه صادرات بهره مند گردیده اند.
رییس شعبه تبریز با اشاره به آمار عملکرد اعتباری و ارزی مقایسه ای 10 ماهه سال 95 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: تسهیلات اعطایی صادراتی در سال جاری ۲.۹۹۰.۰۰۰ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه 98 درصد رشد داشته است. صدور انواع ضمانت نامه در سال جاری ۲۵۵ میلیارد ریال ثبت شده که نسبت به مدت مشابه 150 درصد رشد را شاهد بوده است.
رئیس بانک توسعه صادرات شعبه تبریز در خصوص حوالجات ارزی صادره از این شعبه گفت: ۷۴ میلیون دلار حواله ارزی توسط این شعبه بازگشایی شده است. همچنین اعتبار اسنادی وارداتی این شعبه ۲۰ میلیون دلار است.
حسین پور ادامه داد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی (اقدام و عمل)، این بانک اقدام به تامین مالی چندین پروژه اشتغالزایی از جمله شرکت خاک چینی به مبلغ 12 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی در جهت تولید خاک چینی( کائولن) در استان نموده است.
وی در پایان اظهار کرد: بانک توسعه صادرات ایران با توجه به توانمندی در خصوص روابط ارزی بین المللی به کمک ارتباطات گسترده کارگزاری با اکثر کشورهای جهان، آماده ارائه انواع خدمات ارزی به مشتریان محترم بوده و با اعطای تسهیلات صادراتی، از صادرکنندگان استان حمایت می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: