کد خبر: ۴۲۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
با همکاری شرکت بلژیکی تولید گیربکس در زنجان انجام شد:
مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح سرمایه گذاری گیربکس اتوماتیک با حضورمدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، جمعی از مقامات دولتی و مدیران عامل شرکت های خودروسازی سایپا ، ایران خودرو و پانچ از کشور بلژیک در شهر زنجان برگزار شد.
به گزارش سایپا نیوز، این مراسم با حضور منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اسد الله درویشی امیری استاندار زنجان، فرانسفو فیله سفیر بلژیک در ایران، مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر زنجان و جمعی از مدیران و معاونان شرکت های مذکور برگزار شد.
در این مراسم معظمی گفت: صنعت خودرو در جهان جز صنعت های پیشران است و در سال 2016، 95 میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده که سهم کشور ما یک میلیون دستگاه بوده است.
وی افزود: بر اساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در 6 ماهه ابتدای سال شاهد رشد اقتصادی 7 درصدی در کشور بوده ایم و این موضوع در دو حوزه صنعت و نفت بوده و بیشترین تاثیر را از صنعت خودرو داشته است.
وی تصریح کرد: تلاش وزارت صنعت معدن و تجارت در گام نخست افزایش رضایت مندی در تولیدات است و با قطعیت می گویم که شرایط کیفیت خودرو نسبت به گذشته بهتر شده است .
وی افزود: استفاده از خودروهای اتوماتیک می تواند در افزایش رضایت مندی مشتریان نقش داشته باشد و در سال آینده شاهد تولید نهایی این توافق خواهیم بود .
معظمی در خصوص موفقیت های حاصل شده در پسا برجام گفت: در این مدت سایپا و ایران خودرو قرارداد های خوبی منعقد کردند که بر اساس یکی از این قراردادها در سه ماه ابتدایی سال آینده شاهد ورورد محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا به بازار داخلی هستیم.
در ادامه درویشی امیری استاندار زنجان ضمن ابراز خوشحالی از انجام این پروژه بزرگ در این استان گفت: بی شک انجام این پروژه ماحصل تلاش سفیران دیپلماسی کشورمان با سفیران کشورهای 5+1  و از نتایج مثبت پسابرجام است.
وی افزود: حضور شرکت بین المللی پانج با فعالیت در عرصه تولید گیربکس اتوماتیک باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه صنعت در این استان خواهد شد.
درویشی امیری تاکید کرد: مطمئنا قطعه سازان و خودروسازان در کنار این سرمایه گذاری حضور خواهند داشت و به نحو مقتضی بهره خواهند برد .
در این برنامه فرانسو فیله سفیر بلژیک گفت: سابقه همکاری این دو کشور به 130سال پیش و ورود لوکوموتیو از کشور بلژیک به ایران می رسد و امیدواریم انعقاد این قرارداد که در پسا برجام شروع شده آغازگر همکاری های جدید تجاری بین دو کشور باشد.
فیله تصریح کرد: باعث خوشحالی است که ایدرو به عنوان شاکله صنعت ایران با یک شرکت بین المللی بلژیکی وارد همکاری مشترکی شده و قطعا یکی از ویژگی های این همکاری ایجاد اشتغال و رشد و توسعه صنعت ایران خواهد بود.
در ادامه فرداد دلیری معاون توسعه سرمایه گذاری صنعتی ایدرو نیز در خصوص انجام این پروژه مشترک گفت: این سرمایه گذاری بسیار مهم و استراتژیک می باشد و برای اولین بار گیربکس اتوماتیک CVT در کشور تولید خواهد شد و می تواند تاثیر شگرفی در صنعت خودرو ایجاد کند و در این بین شرکت های خودروساز سایپا و ایران خودرو نقش مهمی ایفا خواهند کرد.
دلیری تصریح کرد: روند توسعه صنعت خودرو به سمت استفاده از خودروهای با گیربکس اتوماتیک رو به گسترش است و در پاسخ گویی به این نیاز مشترک سایپا و ایران خودرو نقش مهمی در ارائه خدمات و رشد خودروهای اتوماتیک در کشور دارند.
وی تاکید کرد: بزودی نتیجه این قرارداد را در تولید گیربکس اتوماتیک بر روی خودرو ساینا از محصولات گروه سایپا  شاهد خواهیم بود که در ابتدا بصورت وارداتی و بعد از مدت زمانی در داخل کشور تولید خواهد شد.
معاون توسعه سرمایه گذاری صنعتی ایدرو گفت: ظرفیت تولید این پروژه 158 تا 160 هزار دستگاه در سال خواهد بود و در ابتدا میزان ساخت داخل آن 35 درصد و به سرعت تا 65 درصد افزایش خواهد یافت .
فریدون احمدی نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: برای رسیدن به رشد 5.5 درصدی در اقتصاد نیاز به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری است و همچنین برای بحث اشتغال نیز نیاز به 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری می باشد و در این زمینه دولت به تنهایی توان ایجاد اشتغال را ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: