کد خبر: ۴۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
اوراق قرضه یونان که برای پرداخت بدهی های این کشور به فروش گذاشته شده بود به سرعت فروخته شد این امر درحالی بود که نگرانی درباره عدم پرداخت 7 میلیارد یورو از سوی آتن می رفت و خطر ورشکستگی این کشور وجود داشت.
 به گزارش فایننشال تایمز، صندوق بین المللی پول از امضای بسته کمکی به یونان خودداری کرده است و شرط همکاری را ارائه کمک بیشتر اتحادیه اروپا به یونان دانسته است دراین میان فروش اوراق قرضه یونان اختلاف موضع این دو طرف را عمیقتر خواهد کرد. مقامات دارای اتحادیه اروپا پنجشنبه در دیداری دراینباره صحبت کردند و اگرچه نوبت پرداخت بخشی از بدهی یونان ماه جولای خواهد بود اما مقامات خواستار رسیدن به راهکاری در ماه فوریه هستند تا پیش از انتخابات فرانسه و هلند این موضوع مشخص شود.یونان با بستانکاران اروپایی خود در زمینه اعمال سیاستهای بودجه ای و اصلاحات در بازار کار و بخش انرژی که بعنوان پیش شرط واریز بخش دیگری از کمک های مالی به این کشور دچار بحران مطرح شده، اختلاف دارد.

در این بین صندوق بین المللی پول از جمله نهادهایی است که همچنان مشارکت خود در اعطای بسته سوم کمک مالی به آتن معادل ۸۶ میلیارد یورو را رد می کند.دولت یونان اعتقاد دارد خواسته های صندوق بین المللی پول برای مشارکت در قسمت سوم برنامه کمک مالی غیرمنطقی است. صندوق بین المللی پول از آتن می خواهد دامنه مالیات بر درآمد را افزایش داده و مخارج دولت در بخش بازنشستگی را کاهش دهد. این نهاد با بستانکاران اروپایی یونان برسر تعیین مازاد بودجه این کشور تا رقم ۳.۵ درصد اختلاف دارد.از سوی دیگر یرون دایسل بلوم، رئیس گروه وزیران دارایی کشورهای عضو حوزه پولی یورو، یوروگروپ، حذف کامل بدهی های یونان را مردود دانسته اما کاهش حجم این بدهی ها را تحت شرایطی عملی ارزیابی کرده است. صندوق بین المللی پول هشدار داد وضع یونان به علت بدهی های گسترده به شدت بی ثبات شده و این کشور در بلندمدت ممکن است به مرحله انفجار برسد. این نهاد مالی بین المللی از دولت یونان درخواست کرد با سرعت بخشیدن به اصلاحات، زمینه را برای بازگشت اقتصاد این کشور به مسیر عادی فراهم کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار