کد خبر: ۴۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
حميدرضا حاجي بابايي نماينده مجلس شوراي اسلامي در جمع مديران و کارکنان موسسه اعتباري ثامن گفت: ايران امروز استقلال خود را مرهون خونهايي است که در راه انقلاب براي کشور اهدا شد.

رئيس کميسيون تلفيق برنامه ششم در مراسم بزرگداشت دهه فجر موسسه اعتباري ثامن به پيش بيني ميزان سرمايه گذاري اشاره داشت و عنوان کرد: بر اساس لايحه دولت بايد در سال 680 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري کنيم که اين رقم در کميسيون و صحن مجلس شوراي اسلامي به 770 هزار ميليارد تومان افزايش يافت. که180 هزار ميليارد تومان از طريق بانک ها تأمين شود. بر اين اساس 35 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي پيش بيني شده بود اما با تظر مجلس به 65 ميليارد دلار افزايش يافت بدون محدوديت به شرطي که همزمان انتقال فناوري در  دوره برنامه صورت گيرد.
وي در ادامه با بيان اينکه اجراي برنامه ششم موجب رونق اقتصادي و به حرکت در آمدن چرخ اقتصاد کشور خواهد شد، اضافه کرد: برنامه ششم براي تورم، نرخ اشتغال و بيکاري، محيط کسب و کار، فرهنگ، آسيب هاي اجتماعي و مسائل گوناگون برنامه جدي دارد و قدم هاي خوبي برداشته است.
وزيرسابق آموزش وپروش درسخناني با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: شفافيت و نظارت مهمترين ويژگي هاي برنامه ششم توسعه کل کشور است که بر آن تاکيد خاصي شده است.
وي اين برنامه را مردمي، عدالت خواهانه و موجب تحکيم رابطه مردم و حاکميت دانست و تاکيد کرد: اين برنامه تهديدها را برطرف و فرصت هاي جديد ايجاد مي کند.
رئيس کمسيون تلفيق برنامه ششم توسعه افزود: 2 ميليون خانوار از کميته امداد و سازمان بهزيستي کمک دريافت مي کنند که براي هر خانوار ميانگين ماهي 80 هزار تومان و براي خانوار يک نفره 50 هزار تومان و خانواده 5 نفري از 100 تا 120 هزار تومان پرداخت مي شود.
حاجي بابايي اضافه کرد: مصوب کرديم که 20 درصد حقوق کارگران مشمول تأمين اجتماعي به آن ها پرداخت شود.
وي اضافه کرد: بايد براي آن ها صد هزار شغل ايجاد شود. ما همچنين گام‌هايي را براي توانمندسازي فقرا و محرومين برداشتيم.
وي با بيان اينکه در هيچ جاي برنامه ششم گران کردن قيمت ها ديده نمي شود، گفت: به جز هدفمندي يارانه ها که اين هم بر اساس مصوبه قبلي مجلس پيش بيني شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: