کد خبر: ۴۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
عارف در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي انجمن اسلامي‌ دانشگاه تهران:
رئيس فراکسيون اميد با هشدار نسبت به تلاش‌هايي که در جهت خمودگي فضاي دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد، گفت: تمامي‌امکانات بالقوه در اختيار جريان رقيب اصلاحات است بويژه تريبون‌هاي اصلي همچون صدا و سيما که نه تنها امکان استفاده براي اصلاح‌طلبان و اعتداليون فراهم نيست بلکه تريبوني براي حمله به اصلاح طلبان شده است.
صدا و سيما به تريبون حمله به اصلاح‌طلبان تبديل شده است
به گزارش تجارت آنلاين، ‌محمدرضا عارف در ديدار با اعضاي شوراي مرکزي انجمن اسلامي‌ دانشجويان دانشگاه تهران به نقش انجمن‌هاي اسلامي‌ دانشجويان در دوران‌هاي مختلف جنبش دانشجويي در کشور اشاره کرد و گفت: به گواه تاريخ و با نگاهي به سير تاريخي جنبش دانشجويي در ايران مي‌بينيم که انجمن‌هاي اسلامي‌دانشجويان يکي از موثرترين تشکل‌هاي محوري در هويت بخشي به جنبش دانشجويي بودند بخصوص در دانشگاه تهران که با محوريت مهندس بازرگان کانون اصلي مبارزات دانشجويي با رژيم شاه بود.
او با بيان اينکه بايد قدردان جايگاه دانشگاه تهران باشيم ،تصريح کرد:حفظ جايگاه دانشگاه تهران مطمئناً به نفع آموزش عالي کشور است و تشکل‌هاي دانشجويي بويژه انجمن اسلامي‌دانشجويان مي‌توانند در ارتقاء جايگاه دانشگاه تهران مؤثر باشند.

*تلاش‌هاي خطرناک براي مديريت فضاي دانشجويي
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه خطاب به اعضاي شوراي مرکزي انجمن اسلامي‌دانشجويان گفت: بايد به خود بباليد که وارث تشکلي شده‌ايد که عقبه‌اي بس فاخر دارد و همه تلاش‌ها بايد در جهت حفظ هويت اين تشکل باشد.
او با بيان اينکه انجمن اسلامي‌دانشجويان دانشگاه تهران بايد جاذبه خود را بالا ببرد، به تلاش جريانات مختلف براي مديريت فضاي دانشجويي اشاره کرد و گفت: در گذشته تلاشهاي زيادي براي مديريت جنبش دانشجويي از سوي کسانيکه با فضاي دانشگاه بيگانه هستند صورت گرفت که نتيجه آن دور شدن تشکلهاي دانشجويي از ارزشها و هويت خودشان بود.

*جرياني مي‌خواهد فضاي انتخابات آينده سرد و بي رمق باشد
عارف با هشدار نسبت به تلاش‌هايي که در جهت خمودگي فضاي دانشگاه‌ها صورت مي‌گيرد،خاطرنشان کرد: جرياني با هدف القا ياس و نااميدي در فضاي کشور بويژه در دانشگاه‌ها مي‌خواهد فضاي انتخابات آينده سرد و بي‌رمق باشد هدف آنها جلويگيري از تداوم روند آغاز شده از خرداد 92 است و چون شور و نشاط انتخاباتي از دانشگاه‌ها آغاز مي‌شود تلاش مي‌کنند فضاي دانشگاه به سمت امنيتي شدن پيش برود تا تشکل‌هاي دانشجويي نتوانند ميدان دار انتخابات شوند که اين تحرکات بسيار خطرناک است.

*تمامي‌امکانات بالقوه در اختيار جريان رقيب اصلاحات است
رئيس فراکسيون اميد تاکيد کرد :تمامي‌امکانات بالقوه در اختيار جريان رقيب اصلاحات است بويژه تريبون‌هاي اصلي همچون صدا و سيما که نه تنها امکان استفاده براي اصلاح طلبان و اعتداليون فراهم نيست بلکه تريبوني براي حمله به اصلاح طلبان شده است.

*تلاش‌هاي گسترده براي متلاشي کردن شورا عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان
او با بيان اينکه اصلاح‌طلبان نظام را قبول دارند ولي به عملکردها انتقادهايي را وارد مي‌دانند،خاطرنشان کرد: مهم‌ترين دستاورد اصلاح‌طلبان در طي ساليان اخير تشکيل شوراي عالي سياست گذاري اصلاح طلبان بوده است و تلاشهاي گسترده‌اي براي متلاشي کردن اين شورا صورت مي‌گيرد که تاکنون موفق نشده‌اند و به همين خاطر از خواهران و برادران بزرگوارم در خانواده بزرگ اصلاحات مي‌خواهم که اجازه ندهند انسجام شکل گرفته ازبين برود.

*برخي که در انتخابات مجلس ميثاق نامه را امضا کرده بودند بعد منکر آن شده‌اند
عارف در پاسخ به سوالي درباره عملکرد فراکسيون اميد در اوايل تشکيل مجلس دهم ،گفت: به خاطر اينکه رفتار تشکيلاتي در کشور ما نهادينه نشده است در مقاطعي شاهد عهدشکني‌هايي بوده‌ايم برخي از افرادي که در جريان انتخابات مجلس دهم ميثاق نامه را امضا کرده بودند بعد از مدتي منکر آن شده‌اند آيا اين رفتار مصداق رفتارهاي دوگانه نيست؟

*با نگاهي خيرخواهانه به دنبال حل برخي چالش‌هاي داخل خانواده انقلاب هستيم
او همچنين بر ضرورت ارتباط مؤثر اعضاي فراکسيون اميد با مردم تاکيد کرد و با اشاره به موضوع گفت‌وگوي ملي در پارلمان ،گفت: ما با نگاه دراز مدت ايده گفت‌وگوي ملي را مطرح کرده‌ايم و دست دوستي به تمامي‌جريانات سياسي داخل نظام دراز کرديم و با نگاهي خيرخواهانه به دنبال حل برخي چالش‌هاي داخل خانواده انقلاب هستيم و معتقديم حل چالشها به نفع نظام اسلامي‌خواهد بود و اميدواريم با همراهي همه جريانات سياسي و ارکان مختلف در حاکميت بتوانيم در مسيري که انتخاب کرديم موفق عمل کنيم.
رئيس شوراي عالي سياست گذاري در پايان از تشکل‌هاي دانشجويي خواست که براي هرچه باشکوهتر برگزار شدن انتخابات و مشارکت حداکثري مردم تلاش کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: