کد خبر: ۴۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
استاندار سمنان در آيين افتتاح مدرسه اقتصادنوين:
استاندار سمنان در آيين افتتاح مدرسه اقتصادنوين: بانک اقتصادنوين الگوي مناسبي براي مشارکت در ساخت مدارس مناطق محروم استهمزمان با ايام فرخنده دهه فجر و به همت بانک اقتصادنوين، مدرسه 12 کلاسه "اقتصادنوين" در شهر شاهرود افتتاح شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در آيين افتتاح اين مدرسه که با حضور جمعي از مقامات و مسئولين از جمله استاندار سمنان، مديرکل آموزش و پرورش استان سمنان، فرماندار شاهرود، نماينده مردم شاهرود در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و امام جمعه شاهرود و تعدادي کثيري از دانش‌آموزان برگزار شد، علي حسيني مدير امور شعب استان‌هاي بانک اقتصادنوين، طي سخناني ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوي بانک اقتصادنوين در مناطق محروم کشور گفت: بانک اقتصادنوين به عنوان نخستين بانک خصوصي جمهوري اسلامي ايران ضمن ايفاي نقش موثر در بازار پولي کشور، در عرصه هاي اجتماعي نيز حضور تاثيرگذاري داشته است.
وي گفت: ساخت مدرسه در مناطق محروم از جمله اقدامات مهم و تعيين کننده بانک اقتصادنوين در راستاي ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي به شمار مي‌رود.
وي با اشاره به اينکه تنها 15 سال از آغاز فعاليت بانک اقتصادنوين نمي‌گذرد، گفت: بانک اقتصادنوين از سال 1389 مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم را آغاز کرد و خوشبختانه بانک با موافقت سهامداران، در اين مدت کوتاه در ساخت 26 مدرسه مشارکت داشته است.
حسيني اظهار داشت: از اين تعداد تاکنون 12 مدرسه مورد بهره‌برداري قرار گرفته و مابقي نيز به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
مدير امور شعب استان‌ هاي بانک اقتصادنوين تاکيد کرد: مدارس بانک اقتصادنوين در مناطق محروم استان‌هاي خوزستان، بوشهر، سيستان و بلوچستان، آذربايجان شرقي، ايلام، کردستان، گيلان، خراسان جنوبي، هرمزگان، سمنان، کرمان، کرمانشاه، زنجان، مازندران و خراسان شمالي فرصت علم آموزي در محيط مناسب را براي فرزندان اين سرزمين فراهم مي‌کند.
در ادامه اين مراسم محمد رضا خباز استاندار سمنان نيز ضمن قدرداني از حضور بانک اقتصادنوين در عرصه ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور گفت: به همت بانک اقتصادنوين مدرسه 12 کلاسه شاهرود امروز مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.
وي ضمن قدرداني از توجه بانک اقتصادنوين به ساخت و توسعه فضاهاي آموزشي در مناطق محروم گفت: اين اقدام بانک اقتصادنوين الگوي مناسبي براي ساير بانک‌ها و بنگاه‌هاي اقتصادي است که اگر مورد توجه قرار بگيرد کيفيت آموزش در کشور ارتقاء مي‌يابد.
خباز مدرسه را "کارخانه انسان سازي" توصيف کرد و گفت: توسعه فضاهاي آموزشي زمينه را براي رشد الگوهاي فرهنگي در جامعه فراهم مي‌کند.
استاندار سمنان مستحکم سازي مدارس را از چالش‌هاي پيش روي دولت برشمرد و گفت: با مشارکت خيرين مانند بانک اقتصادنوين و توجه دولت، لازم است که نسبت به رفع اين نقيصه اقدام گردد.
ابوالفضل درباني مديرکل نوسازي مدارس استان سمنان نيز در اين مراسم ضمن تشريح وضعيت مدارس اين استان گفت: تنها 18 درصد مدارس استان از استحکام سازه برخوردارند.
وي با اشاره به اينکه اين آمار موجب نگراني مسئولين، معلمان و خانوداه دانش‌آموزان شده است، اظهار داشت: بانک اقتصادنوين الگوي مناسبي براي سازمان‌هاي اقتصادي است که با ايفاي مسئوليت خود در عرصه‌هاي اجتماعي از جمله ساخت وتجهيز مدارس اقدام کرده است.
مدرسه 12 کلاسه نوين در شاهرود در يک هزار و 266 متر مربع بنا احداث شده و بيش از 350 دانش آموز در اين مدرسه به کسب علم و دانش خواهند پرداخت.

نام:
ایمیل:
* نظر: