کد خبر: ۴۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
بر اساس اسناد طبقه بندی شده فاش شد
بر اساس اسنادي که سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا، سي آي اي از طبقه‌بندي خارج کرده است، سرويس‌هاي اطلاعاتي اين کشور از افراد مدعي ارتباط با ماوراء طبيعت براي جمع آوري اطلاعات از جمله گروگان‌گيري سفارت آمريکا در ايران استفاده مي‌کرده اند.
استفاده سازمان سیا از جادوگران براي جاسوسي از ايران
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از اسپوتنيک، بر اساس اين اسناد سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا از گروهي از افراد مرتبط با ماورا براي اجراي عمليات استفاده مي‌کرده است. ¬بر اساس اين اسناد، اين برنامه از سال 1975 اجرا شد. در اين برنامه صدها تن که مدعي قدرت‌هاي ماورايي بودند حضور داشته اند. از صدها نامزد براي اجراي اين برنامه،‌ فقط شش نفر براي اجراي عمليات انتخاب شدند. براي سال‌ها، اين برنامه که «‌زبانه آتش» نام داشت در مراحل تحقيقاتي بود ولي در سال 1979 براي کمک به يافتن يک هواپيماي ناپديد شده آمريکايي مورد استفاده قرار گرفت. عمليات، موفقيت آميز بود و افراد مرتبط با ماورا مکان دقيق هواپيماي را با خطاي 15 مايل پيدا کردند.
جيمي‌کارتر، رئيس جمهور وقت آمريکا 12 سال بعد،‌در مصاحبه اي، به اين رويداد اشاره کرده بود. وي در آن مصاحبه گفت: هواپيماي ما در جمهوري آفريقاي مرکزي ناپديد شده بود؛‌ هواپيماي کوچک دو موتوره. و حتي با کمک تصاوير ماهواره‌اي نيز نمي‌توانستيم آن را بيابيم. رئيس سيا نزد من آمد و گفت ما زني را در کاليفرنيا ملاقات کرده ايم که مدعي است قدرت‌هاي خارق العاده دارد؛ و او با ذکر جزئيات،‌ مکان سقوط هواپيما را مشخص کرد. با اين حال، يک سري عمليات بعدي با موفقيت کمتري همراه شد. يکي از بدترين آنها درباره گروگان‌گيري سفارت آمريکا در ايران روي داد.
بر اساس اين اسناد، تله پاتي‌ها از گرفتن اطلاعات کافي عاجز ماندند و مکان گروگان‌ها را که در سراسر ايران پراکنده شده بودند نيافتند. با اينکه عمليات «‌زبانه آتش»‌ در ايران ناکام ماند ولي به مدت 14 سال ديگر ادامه يافت. نام اين برنامه و مجريان ارشد آن تغيير کرد ولي همچنان خود برنامه باقي ماند. ادوين مي،‌ فيزيکداني که با برنامه زبانه آتش همکاري مي‌کرد مي‌گويد:‌ افراد ماورايي، همچون ماموران اطلاعاتي،‌ موثر بودند و متاسفانه، مانند آنها گاهي هم خيلي بد عمل مي‌کردند. جوزف مک مونيگل يکي از افراد درگير در اين طرح مي‌گويد: با وجود اينکه اين برنامه از حالت طبقه بندي خارج شده ولي هنوز نام عوامل آن فاش نشده است. اين برنامه در سال 1995 به طور رسمي، متوقف شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار