کد خبر: ۴۲۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
مدیرکل دفتر کاریابی‌های وزارت کار با اعلام آخرین آمار اعزام نیروی کار، از اعزام نیروی کار ایرانی به کشورهای آلمان و استرالیا خبر داد.
محمد اکبرنیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از اجرای برجام پیش‌بینی کرده بودیم که تا پایان دولت یازدهم ۱۰ هزار نیروی کار با شرایط جدید به خارج اعزام شوند ولی روزنه و افق جدیدی که بتواند در سطح گسترده این هدف را محقق کند گشوده نشد.

وی افزود: انتظار داشتیم در بحث دستاوردهای برجام در اعزام نیروی کار چشم انداز جدیدی ایجاد شود ولی هنوز جنبه علمیاتی پیدا نکرده و باید منتظر ماند.

اکبرنیا درباره پیش‌بینی موضوع اعزام نیروی کار در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم بحث اعزام نیروی کار پیش‌بینی نشده است و این مساله به سیاست خارجی ما وابستگی تام دارد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از فعالیت ۸۰ دفتر کاریابی خارجی در کشور خبر داد و گفت: کاریابی‌ها مدام در حال رصد کشورهای هدف و برقراری ارتباط با کشورهای پذیرنده نیروی کار ایرانی هستند ولی شرایط سیاسی اجازه نمی‌دهد این کار به صورت گسترده انجام شود.

وی از اعزام ۱۰۰۰ نیروی کار ایرانی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: امسال توانستیم در حد محدودی اعزام به خارج داشته باشیم که عمده آن به کشورهای ترکیه، آلمان و استرالیا بوده است.

به گفته اکبرنیا رایزنی با آلمان و استرالیا همچنان در حال انجام است و اعزام نیروی کار به ایرلند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سند همکاری اعزام نیرو به ایرلند امضا شده ولی هنوز علمیاتی نشده و انجمن کاریابی‌های بین المللی در حال پیگیری است.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار درباره اعزام نیروی کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز گفت: علیرغم آنکه در گفت‌وگو اعلام آمادگی می‌کنند ولی همچنان مشکلاتی در این خصوص وجود دارد، به نحوی که با وجود داشتن تفاهم‌نامه با قطر و کویت این تفاهم تا این لحظه جنبه عملیاتی پیدا نکرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: