کد خبر: ۴۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
تجارت آنلاین - رئیس جمهور آینده فرانسه با چالش های فراوانی از جمله ریاضت اقتصادی برای جلوگیری از کمبود بودجه اتحادیه اروپا و احتمال فرگزیت یا خروج از اتحادیه روبروست.
به گزارش فایننشال تایمز، بروکسل اعلام کرده است که بودجه اتحادیه 3.1 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2018 است.همچنین خطر بالارفتن بودجه در سال جاری وجود دارد. دولت سارکوزی و اولاند نتوانسته بودند بودجه را به هدف مشخص شده برسانند. هزینه های عمومی فرانسه در دوسال آینده بالا خواهد رفت که شامل افزایش حقوق کارمندان دولتی ، افزایش هزینه های خدمات درمانی خواهد شد. امانوئل ماکرون نامزد مستقل انتخاباتی طرفدار اتحادیه اروپا و وزیر سابق اقتصاد از سختگیریهای اتحادیه اروپا درباره بودجه حمایت کرده است درمقابل مارین لوپن از حزب راست افراطی جبهه ملی وعده داده تا چارچوب بودجه را از بین ببرد و فرانسه را از منطقه پولی یورو خارج کند.

این پرسش مطرح است که اقتصاد کشور فرانسه پس از پنج سال کندی رشد اقتصادی و بیکاری دو رقمی چطور به جلو حرکت خواهد کرد. فرانسوا فیون نامزد راست میانه حزب جمهوریخواه نیز از کاهش شدید در هزینه ها صحبت کرده و اصلاحات اقتصادی وی  را به اقدامات  "مارگارت تاچر" شبیه دانستند.آمار نشانگر آن است که ماکرون برای رساندن بودجه کشور به سقف مشخص شده در صورت انتخاب شدن عمل می کند و همچنین هزینه مدارس مناطق فقیر را افزایش می دهد و از تسهیلاتی برای کارآفرین ها استفاده می کند. دراین میان بانک مرکزی فرانسه اعلام کرد خانم مارین لوپن و ایده فرگزیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) باعث افزایش شدید بدهی و هزینه های خدماتی تا 30 میلیارد یورو در سال خواهد شد. انتخابات فرانسه در اوایل ماه مه برگزار خواهد شد و نتیجه آن بر روند انتخاباتی دیگر کشورها که با موج پوپولیستی روبرو هستند تاثیر گذار خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: