کد خبر: ۴۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
ارزش روبل روسیه طی روزهای گذشته به روند افزایشی خود ادامه داد و هم‌اکنون به بالاترین میزان طی روزهای گذشته رسیده است.
به گزارش راشاتودی، روبل به عنوان واحد پول ملی روسیه طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفته است به گونه‌ای که در آخرین مبادلات ارزش این ارز به زیر 58 روبل در برابر رسید که از ماه ژوئن سال 2015 بی‌سابقه بوده است.

در حالی ارزش روبل افزایش یافته است که بانک مرکزی روسیه با هدف بازسازی ذخایر ارزی خود اقدام به خرید دلار کرده و این مسئله معمولاً به کاهش ارزش روبل می‌انجامد.

ارزش روبل در مبادلات نخستین بازار ارز مسکو به 57.96 روبل در برابر دلار و 61.8 روبل در برابر یورو رسید که بهترین عملکرد این ارز از ماه جولای 2015 محسوب می‌شود.

طی 12 ماه گذشته روبل از نظر عملکرد بهترین ارز جهان محسوب شده و توانسته است 26 ارزش از دست رفته خود در برابر دلار را مجدداً به دست آورد.

طی ماه جاری و با اعلام بانک مرکزی روسیه نسبت به لغو احتمال کاهش نرخ سود بانکی در این کشور این ارز اقبال قابل توجهی را در میان سرمایه‌گذاران به دست آورده است.

عدم کاهش نرخ سود بانکی برای سرمایه‌گذاران بدین معنا است که ارزش روبل اگر حتی روندی افزایشی را در پیش نگیرد کاهش نیز نخواهد یافت.

بانک مرکزی روسیه قصد دارد به صورت روزانه و تا روز 6 مارس دلار از بازار این کشور جمع‌آوری کند تا بتواند بخشی از ذخایر ارزی خود را بازسازی کند.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرده است تا تاریخ تعیین شده 1.9 میلیارد دلار از بازار جمع‌آوری خواهد کرد.

افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و رسیدن آن از 40 دلار به حدود 55 دلار این امکان را برای بانک مرکزی روسیه فراهم کرده است تا بخشی از ذخایر ارزی از دست رفته خود را جبران کند.

بنابه گفته بانک ANZ کارگزاران نفتی امروز منتظر انتشار گزارش ماهانه اوپک هستند و در صورتی که این گزارش اجرای توافق کاهش عرضه نفت به بازار از سوی اعضای اوپک را تصدیق کند انتظار داریم که قیمت نفت افزایش یابد.
نام:
ایمیل:
* نظر: