کد خبر: ۴۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
از سقوط آزاد شرکت توشیبا تا افشای جزییات یک ترور
تجارت آنلاین: نمایش قدرت آمریکا به ناتو برسربودجه نظامی، کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی، یک چالش حمایتگرایانه برای اروپا و سقوط شرکت توشیبا از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های چهارشنبه جهان اند.
*نمایش قدرت آمریکا به ناتو برسربودجه نظامی – وال استریت
مقامات آمریکایی برای فشار به متحدانش در ناتو به اروپا رفتند تا بودجه نظامی بیشتری را بپردازند. از اهداف سفر وزیر دفاع آمریکا به اروپا فشار به آلمان برای پرداخت ده ها میلیارد دلار برای بودجه نظامی ناتو است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی کشته شد – گاردین

کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در مالزی به قتل رسید. پلیس مالزی ضمن تائید مرگ کیم جونگ نام می گوید تحقیق در این مورد آغاز شده است. پیش از این یک شبکه تلویزیونی کره جنوبی از قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی به دست دو زن با سوزن های زهرآلود در فرودگاه کوالالامپور خبر داده بود.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*چالش حمایتگرایانه برای اروپا – فیگارو
پارلمان اروپا به زودی درباره توافق تجارت آزاد "ستا"  با کانادا رای می دهد این درحالی است که دونالد ترامپ با سیاست حمایتگرایانه و مخالف با جهانی سازی بر تمامی رویکرد های اقتصادی تاثیر گذاشته است و می تواند این قرارداد را تحت الشعاع قراردهد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*سقوط شرکت توشیبا – فایننشال تایمز
رئیس هیات‌مدیره شرکت توشیبا ساعاتی پس از افشای جزئیات مربوط به زیان چند میلیارد دلاری این شرکت ژاپنی، از سمت خود استعفا کرد. توشیبا سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه انرژی هسته‌ای کرده است، ولی در پی مشکلاتی که برای شرکت وستینگهاوس (از شرکت‌های تابعش) در آمریکا و نیز در نیروگاه فوکوشیما پیش آمد، این استراتژی زیر سوال رفته است.توشیبا به تازگی اعلام کرد که در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۷ میلادی، حدود ۳۹۰ میلیارد ین (معادل سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) ضرر کرده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار