کد خبر: ۴۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
مدیرامور ارتباطات و حوزه مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: روح حاکم بر گزارش عملکرد بانک بیانگر این است که به سمت یک هم افزایی و یک کار مشارکتی خوب در تمامی ابعاد حرکت کرده که نشان از تدبیرو نگرش مسوولان این مجموعه دارد.
دکتر محسن اشرف پور که درهمایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: بانک بیشتر به سمت مدیریت مشارکتی و در واقع جذب و جلب افکار و مشارکت همکاران و مدیران در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری حرکت کرده است.
اشرف پور با اشاره به گزارش ارائه شده در اردیبهشت ماه سال جاری و تشریح وضعیت بانک در آن گفت: اینبار به منظور جلوگیری از همپوشانی با گزارش قبلی سعی داریم به عملکردهای مهم و فرایندهایی که در سال جاری در قالب کمیته ها و فعالیت مدیریت ها و جلسات هم اندیشی و اتاق فکر انجام شده بپردازیم.
وی در ادامه گفت: دو کار مهمی که در حوزه مدیریت اعتبارات انجام شده بحث تامین مالی طرح های زیربنایی پروژه های صادرات محور است که در توسعه نفت و گاز صبااروند، آریا بنادرایرانیان، پتروشیمی گچساران و پتروشیمی سلمان ظهور دارد و از کارهای خوب دیگر جذب و مدیریت بهینه منابع صندوق توسعه ملی است.
اشرف پور تصریح کرد : در جریان جذب این منابع طی سه نوبت ۴۳۰ میلیارد تومان که ۴۰ میلیارد آن بصورت تمدید است از صندوق جذب کرده ایم و قرارداد عاملیت ۱۵میلیون یورویی هم بسته شده است.
اشرف پور در ادامه به مقایسه مانده تسهیلات ریالی و همچنین تسهیلات پرداختی ارزی و ریالی در بازه زمانی دی ماه ۹۴ تا دی ۹۵ پرداخت و گفت: به ترتیب در این بخش رشد ۳۳ درصدی، رشد۳۱ درصدی و رشد ۳۲ درصدی را نشان می دهد که بیانگر حرکت رو به جلو بانک است.
اشرف پورگفت: 79 میلیارد و 989 میلیون ریال در بخش مانده تسهیلات اعطایی سرمایه در گردش داشتیم که رشد ۴۴ درصدی را نشان می دهد و حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان نیز مانده تسهیلات اعطایی به طرح ها بوده است که ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.
وی افزود: اعتبارات اسنادی داخلی ریالی بانک هم به ۲۰۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده که رشد ۸۶/۶ برابری را نسبت به مدت مشابه سال قبلی را نشان می دهد.
اشرف پور با اذعان به اقدامات خوب مدیریت امور بین الملل گفت: درخواست برقراری روابط کارگزاری پس از برقراری سوییفت به ۳۷۹ بانک خارجی داده شده است. گشایش اعتبارات اسنادی برای پروژه های مهمی مثل پتروشیمی گچساران، فولاد جهان آرا اروند و آریا بنادرایرانیان از دیگر فعالیت های این بخش بوده است.
وی یادآور شد: مدیریت امور بین الملل ۴۸ میلیون دلار قرارداد و پرداخت بیش از ۱۴۱ میلیون دلار در قالب اعتبار خریدار در 10ماهه سال ۹۵ را در بیلان کاری خود دارد.
مدیر امور ارتباطات بانک توسعه صادرات در ادامه گفت: دریافت خط اعتباری ریفاینانس کوتاه مدت ۱۰۰ میلیون دلاری و ۸۰۰ میلیون یورویی از بانکهای کره ای، مبلغ ۷۵ میلیون دلار از بانک اکو و ۲ میلیون یورو هم از بانک ایتالیایی که مذاکرات آن انجام شده و در دستور کار قرار دارد، از دیگر اقدامات بانک در حوزه بین المللی می باشد.
اشرف پور با ارائه آمار تعداد کارگزاریهای بانک توسعه صادرات روند افزایشی کارگزاریها را کار بزرگی دانست و گفت: ارتباط با ۱۱۸ بانک در ۴۸ کشور روابط احیا شده و سرعت رشد فعالیت های بین المللی پس از تحریمها در بانک توسعه صادرات چشمگیر و قابل تقدیر است.
وی در ادامه ضمن تشریح قراردادهای اعتبار خریدار با میربیزنس بانک مسکو برای خطوط اعتباری جهت تامین مالی صادرات گفت: سه قرارداد دیگر با بانکهای روسی جهت تامین مالی صادرات و واردات با کشور روسیه منعقد شده است.
اشرف پور به افزایش 10برابری خدمات بخش ضمانت نامه های ارزی در پایان آذر و دی ۹۵ با نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: به رغم همه سنگ اندازیهایی که کماکان ما درمسیر احیای روابط کارگزاری بعد از تحریم ها داشتیم، شاهد رشد قابل توجه در این بخش بوده ایم.
اشرف پور فعالیتهای مدیریت امور شعب بانک را نیزقابل تقدیر دانست و گفت: حاصل نگاه بخش امور شعب بانک توسعه صادرات، توسعه صندوق سرمایه گذاری اندوخته توسعه صادرات آرمانی، استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در تامین مالی، توسعه باشگاه مشتریان، سامانه اتصال بورس کالا و برنامه ریزی و گسترش آن برای بورس انرژی است.
وی گفت: افزایش دوبرابری ضمانت های ریالی در دی ماه امسال نسبت به سال قبل، نشان دهنده تلاش خوب و درخور تحسین شعب بانک در سراسر کشور است.
اشرف پورتشکیل جلسات اتاق فکر وهم اندیشی شعب را یکی از عملکردهای مهم مدیریت امور شعب دانست و گفت: بنابه تاکید مدیرعامل بانک توسعه صادرات، تعامل با شعب بانک نباید منحصر به جلسات دوره ای شود وباید بتوان ساختار مناسب برای مشارکت شعب را در فرایندهای تصمیم گیری ایجاد کرد که برگزاری جلسات اتاق فکروهم اندیشی راهکار اجرایی برای همین رهنمود بوده است.
مدیر امور ارتباطات بانک توسعه صادرات در ادامه به تشریح عملکرد مدیریت امور مالی پرداخت و گفت: در شرایط پساتحریم نیاز به مدیریت مناسب منابع ارزی و ریالی داشتیم به گونه ای که بتوانیم پاسخ مناسب و به موقع به مصوبات اعتباری در رکن اعتباری مرکز و هیات مدیره داشته باشیم. ضمن آنکه صورتهای مالی بانک هم براساس فرمت جدید بانک مرکزی( IFRS (در این مدیریت در حال انجام است.
اشرف پور گفت: مدیریت حقوقی بانک توسعه صادرات نیز با فعالیت پرحجم خود توانست مبلغی بالغ بر یکهزار میلیارد ریال از مطالبات معوق بانک از بدهکاران داخلی و خارجی را وصول کند. این بخش با ساماندهی مطالبات بانک از اشخاص حقیقی و حقوقی از سویی و بازنگری، اصلاح و تدوین انواع متون حقوقی بانک از سوی دیگر خدمات بسیار ارزنده ای را ارائه می کند.
همچنین به باور مدیرامورارتباطات بانک توسعه صادرات، فعالیت مرکز آی تی از مهمترین بخشهای بانک است که با مدیریت جدید از شتاب بیشتری در عملکرد برخوردار شده است.
مدیر امورارتباطات درپایان سخنان خود گفت: آنچه که عملکرد بانک به مدد آمار وارقام نشان داد این بود که بانک از اردیبهشت سال جاری تا امروز و نسبت به عملکرد دوره مشابه درسال گذشته حرکت رو به رشد خود را شتاب بخشیده و ادامه داده است.
دومین همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات با هدف ارزیابی عملکرد و تبیین چشم انداز این بانک در سال ۹۶ به مدت دو روز در حال برگزاری است.


نام:
ایمیل:
* نظر: