کد خبر: ۴۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور پیش بینی کرد:
رئیس‌سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر زلزله‌ بزرگی در تهران رخ دهد در روز اول بیش از یک میلیون و 800 هزارنفر جان خود را از دست می‌دهند و به ترتیب در روزهای بعدی بر شمار کشته‌ها افزوده خواهد شد.
قربانی شدن یک میلیون و 800 هزار نفر در روز نخست زلزله تهران
به گزارش تجارت آنلاین از ایلنا ، اسماعیل نجار در سی و سومین همایش فصلی مدیران کل سازمان‌های پزشکی قانونی کشور در مرکز بین المللی رشد قشم گفت: ایران جزو 10 کشور بلاخیز جهان است و برای مقابله با حوادثی همانند زلزله های سنگین بسیار نگران هستیم.
وی ادامه داد: براساس برآوردهای علمی هر 150 سال یک بار حادثه عظیمی در ایران رخ می دهد که بیش از 10 سال از زمان تعیین شده آن می گذرد و در صورت وقوع چنین حادثه ای به هیچ وجه آمادگی مدیریت آن را نداریم.
به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، اگر زلزله ای بزرگی در تهران رخ دهد در روز اول بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر جان خود را از دست می دهند و به ترتیب در روزهای بعدی بر شمار آنان افزوده خواهد شد که خارج نمودن اجساد و دفن آنان بسیار سخت و غیر قابل تصور است.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذرای مناسب برای مقابله با حوادث بزرگ، گفت: تجهیز پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد و کمک خروج خانواده داغ دیدگان از سردرگمی ها یکی از برنامه ریزی های مهم  برای ارائه خدمات در مواقع بحران است.
نجار یکی از مسائل مهم کاهش خسارات جانی حاصل از وقوع زلزله را مدیریت قوی در پروژه‌های ساختمانی دانست و گفت: با توجه به زلزله خیز بودن کشورمان باید با الهام از کشورهای پیشرفته دنیا، در ساخت واحدهای مقاوم در برابر زلزله های بالای 8 ریشتر اقدام کنیم.
وی آمادگی 10 درصدی برای مقابله با زلزله و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در کشور را ناکافی دانست و بیان داشت: با افزایش اعتبارات دولتی و نظارت دقیق بر نحوه ساخت و سازها با رعایت قوانین و مقررات ساختمان می توانیم آمار آسیب دیدگان از حوادث را کاهش دهیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آمار بالای 30 هزار نفره کشته شدگان زلزله در شهرهای رودبار و بم، گفت: در بعضی از کشورهای جهان با وقوع زلزله هایی با 7 تا 8 ریشتر هیچ ساختمانی ویران نمی شود و هیچ فردی هم جان خود را از دست نمی دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: