کد خبر: ۴۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
برگزاري مراسم گسترده به مناسبت چهلمين روز درگذشت‌ هاشمي‌ رفسنجانی
تجارت آنلاین- کورش شرفشاهی: چهلمين روز درگذشت رييس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام در بسياري از شهرهاي کشور با حضور مردم برگزار شد تا بيانگر قدرداني مردم از اين يار ديرينه نظام باشد.
آيت‌الله فراموش نشدنی
در اين رابطه معاون حقوقي رييس جمهوري در حرم مطهر امام خميني (ره)گفت: بي‌ترديد آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني از نادر مرداني بود که خدا به او توفيق داد تا با هوش سرشار، روح بلند و اراده پولادين و اراده به نفس کم ‌نظير در مسير امام خميني (ره) قرار گيرد. به گزارش ايرنا، حجت الاسلام مجيد انصاري افزود: آيت الله‌هاشمي‌نه با طعنه‌‌هاي سال‌‌هاي تبعيد دل ‌گير مي‌‌شد و نه وقتي در قدرت بود از اين قدرت خوشايند مي‌شد.‌هاشمي‌نه در وقتي که در قدرت بود خود را مي‌باخت و نه وقتي در تيررس کينه‌‌ها و دشمني‌‌ها بود از اعتدال خارج مي‌‌شد.
انصاري با تاکيد بر اينکه دشمنان مي‌خواهند اميد کشور را نااميد و خدمات را کم رنگ جلوه دهند و سياه نمايي کنند گفت: مردم در راهپيمايي 22 بهمن به کاخ سفيد و آقاي ترامپ مي‌گويند شما به رفع مسايل و مشکلات خود بپردازيد و در کار ملت ايران دخالت نکنيد. ملت ايران به دلسوزي‌هاي شما نيازي ندارند، اين ملت خود از پس مشکلات خود بر مي‌آيند. معاون رييس جمهوري گفت: شما اگر راست مي‌گوييد دلسوز ملت ايران هستيد تحريم‌هاي ظالمانه را برداريد و به ملت رشيد ايران اهانت نکنيد و شهروندان ما را ممنوع ورود به خاک کشورتان نکنيد. انصاري افزود: همچنين به رييس دولت تروريستي اسرائيل پناه ندهيد، قتل عام نکنيد حمايت از مردم يمن پيشکش، دخالت در کار مردم ما نکنيد. وي ادامه داد: مردم ايران 38 سال است به رغم توطئه‌هاي شما روي پاي خود ايستاده‌اند، البته ما صلح طلب هستيم اهل جدال و جنگ با دنيا نيستيم و آرامش و رفاه را براي همه مي‌خواهيم. معاون رييس جمهوري همچنين گفت: سياست رييس جمهوري و دستگاه ديپلماسي ايران در همين راستا است، بيش از اين آبروي خود را در پيشگاه ملت ايران بر باد ندهيد.

*سانسور خبري‌هاشمي‌در صداوسيما
از سوي ديگر حجت الاسلام مسيح مهاجري مدير مسئول روزنامه جمهوري اسلامي‌در مراسم اربعين آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني در يزد گفت: صدا و سيما 10 سال بصورت کامل يار ديرين امام (ره) ، انقلاب و نظام را سانسور خبري کرد و مطالبي از ايشان پخش نشد. وي افزود: در اين مدت طولاني حتي اجازه نمي‌دادند که‌هاشمي‌مطالب خود را از طريق رسانه ملي به گوش مردم برساند. وي ادامه داد: عليرغم اين وضعيت در اين سال‌ها، وقتي آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني به ملکوت اعلا مي‌پيوندند از همان ابتداي اوليه اين ارتحال توسط همان رسانه ملي بصورت گسترده پخش مي‌شود و از کلمات و جملاتي استفاده مي‌کند که در 10 سال سانسور هيچ کلمه اي را بيان نمي‌کرد. مديرمسئول روزنامه جمهوري اسلامي‌تصريح کرد: قبل از اين حادثه و فوت ايشان بارها مطالب زيادي عليه‌هاشمي‌رفسنجاني پخش شد در حالي که بايد تا افراد برجسته نظام در قيد حيات هستند مورد استفاده قرار گيرند. مسيح مهاجري گفت: دنيا و تاريخ اين کشور با فوت آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني قطعا به پايان نرسيده بنابراين بايد از گذشته‌ها عبرت گرفت تا در آينده ديگر شخصيت‌ها همانند‌هاشمي‌مورد تضعيف و تخريب قرار نگيرند. اين مسئول گفت: در اين سال‌ها منافقان و دشمنان خيلي عليه‌هاشمي‌سمپاشي کردند ولي جاي تاسف است که برخي خودي‌ها حتي متدينين تحت تاثير برخي تبليغات که‌هاشمي‌را خوب نمي‌شناختند به او ناسزا گفتند و فحش دادند. مسيح مهاجري اضافه کرد: بارها برخي افراد به روزنامه جمهوري اسلامي‌که در اين سال‌ها به انعکاس اخبار و مطالب آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني اقدام مي‌کرد مستمر توهين کردند. وي افزود: متاسفانه برخي افراد هم اکنون هم عليه افراد ديگر مشغول سمپاشي و اهانت و ناسزا گويي هستند که بدون شک بايد از گذشته همه عبرت بگيريم و در راستاي برنامه‌هاي دشمنان کسي حرکت نکند.
وي گفت : نبايد در کشور اسلامي‌ما مرتب مظلوم درست شود مثل‌هاشمي‌رفسنجاني که وقتي فوت کرد همه شاهد بوديم مردم به ميدان آمدند و يک خيزش عمومي‌در حمايت از وي بوجود آمد.

*براي توسعه کشور يکدل باشيم
از سوي ديگر مسئول شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در مراسمي‌به همين مناسبت در گرگان با بيان اينکه آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني شناسنامه انقلاب بود، گفت: فراز و نشيب زيادي مقابل آيت الله‌هاشمي‌قرار داشت، خناسان سعي در جدايي وي از انقلاب داشتند، اما او استوار ايستاد. سيدرضا اکرمي‌گفت:‌هاشمي‌با امام مانوس بود، با رهبري عقد اخوت بسته بود و تا آخر بر عهدش وفادار ماند.وي ادامه داد: در اين 40 روز بسياري از سخنان و نيکي‌هاي آيت الله‌هاشمي‌گفته شد و خيلي‌ها نيز به مرور زمان گفته مي‌شود.حجت الاسلام اکرمي‌همچنين با گراميداشت ياد شهدا اظهار داشت: شناخت شهدا و شناساندن آنها به نسل‌هاي سوم و چهارم انقلاب از کارهايي است که بايد در دستور کار ما قرار گيرد. وي اضافه کرد: به برکت خون شهدا، رهبري امام و مقام معظم رهبري و مسوولان، امروز ايران به يک قدرت در منطقه تبديل شده است و همه اعتراف دارند که بدون ايران نمي‌توانند در منطقه موفق باشند. مسئول شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري گفت: از ديگر اهداف شهدا کسب استقلال کشور بود و ما هم بايد به فکر آبرو، آزادي و آباداني ايران باشيم و اين تنها با تکيه بر توان خود محقق مي‌شود.
وي ادامه داد: 60 درصد توسعه و ترقي کشور دست خودمان است، بايد يکدل و دست در دست يکديگر به فکر استقلال و پيشرفت کشور باشيم. حجت الاسلام اکرمي‌افزود: اختلاف به معناي تقابل معنا ندارد، همه گروه‌ها محصول اين کشور و وامدار انقلاب هستند و بايد زير يک خيمه براي اقتصاد کشور کار کنند. وي به گلايه روز گذشته رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل اشاره کرد و گفت بايد آستين‌ها را بالا بزنيم تا سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي محقق شود. مسئول شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري اضافه کرد: رهبري امسال را سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل نامگذاري کردند، اگر اين نسخه عملياتي شود، اقتصاد کشور متحول خواهدشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار