کد خبر: ۴۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
نطق تند قاضی‌پور علیه آخوندی:
نماینده مردم ارومیه گفت: آقای وزیر راه، آقای محمدهادی احمد آخوندی با کدملی 0010311646 با شما چه نسبتی دارد؟
به گزارش تجارت آنلاین، در جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس، نادر قاضی پور اظهار کرد:‌ مردم عزیز ایران، من برای شما صحبت می کنم. اینجا دولت دکان باز کرده و مردم را سرگرم کرده است، اما مردم می شنوند. این استیضاح نه سیاسی و نه منطقه‌ای  است. هر چند من افتخار می کنم که حقیر آذری هستم و به آذربایجان ایران اسلامی و ملت آن حساس هستم و برد وباخت تراکتور برای من اهمیت دارد، چه برسد به جان ملت ایران اسلامی و به حادثه قطار و هواپیما حساسیت فراوانی دارم.
وی ادامه داد: مجلس قانون تصویب و شورای نگهبان آن را تایید و سپس دولت آن را ابلاغ کرد که نباید از بازنشستگان استفاده کرد اما در حیطه کاری شما چندصد بازنشسته مسئولیت سنگین دارند.
قاضی پور گفت: آقای آخوندی، جنابعالی قبل از وزیر شدن چندین شرکت داشتید که تولید ثروت می کردید ما از این بابت از شما گلایه نداریم اما آیا شما لیست اموال خود را به قوه قضائیه تحویل داده اید یا خیر؟
وی تصریح کرد: این شرکت ها توسط اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری شما فاتح شده است. آیا پس از وزیر شدن، شرکت های وابسته به شما و دوستان و شرکا از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمد آخوندی، سرکار خانم نفیسه و ریحانه رسولی و آقای حمید همدانی و سیدمحمد صدر هاشمی نژاد و به خصوص آقای اصغر فخری کاشانی. به طور مستقیم یا دست دوم، طرحی داشته اند و شرایط استفاده کرده اند یا خیر؟ انشالله در پاسخ به این سوال نام تمامی شرکت های آقایان و خانم های فوق الذکر را بیان بفرمایید. البته حقیر همه را دارم.
وی گفت:‌ آقای آخوندی، عملکرد آقای فخر کاشانی در بانک مرکزی را یادتان نرفته است؟ ایشان با شما شریک شدند و بدون اینکه از شرکت ها استعفا دهند شما در ایشان را در تاریخ 26 بهمن 92 به عنوان رئیس هماهنگی طرح های سرمایه گذاری در وزارتخانه مسئول کردید و حکم مشاور دادید و بعدا معاون نمودید. ایشان از آن به بعد چندین شرکت تاسیس کرد.
نماینده مردم اورمیه سپس روی سخنش را عوض کرد و گفت: آقای علوی وزیر اطلاعات، شما که آمدی و از وزیر دفاع می کنی، چرا برخورد نکردید؟ طرح عدم مداخله کارکنان دولت در مورد ایشان صدق می کند، کارفرما و پیمانکار یکی است. آیا صحیح است یا نه؟ اگر هست که قطعا فساد و رانت دارد.
قاضی پور باز هم تریبون را به سمت آخوندی برگرداند و اظهار کرد:‌ افراد نزدیک به حضرتعالی در وزارتخانه چندین شرکت و برخی از آنها در ده ها شرکت به عنوان عضو هیات مدیره موظف هستند. چند نفر از معاونان و مدیرکل ها در  شرکت کیسون سهامی خاص و شرکت های وابسته به آن موظف هستند؟
او ادامه داد: در کمیسیون فرمودید فرزند حضرتعالی شرکتی ندارد. این اسامی شرکت های فرزند آقای آخوندی هستند: ایشان در 30 خرداد، 7 و 27 مهرماه امسال و... چندین شرکت ازجمله خانه عتیق زرند پارس، خانه شیراز به نام محمد هادی احمد آخوندی به عنوان اولین مدیران شرکت و رئیس هیات مدیره و... است. آقای وزیر راه، آقای محمدهادی احمد آخوندی با کدملی 0010311646 با شما چه نسبتی دارد؟
وی یادآور شد: شما فعال اقتصادی هستید و حداقل به جای این همه شرکت های تجاری کارخانه تولیدی راه اندازی می کردید تا چندین کارگر مشغول به کار می شدند.
قاضی پور تاکید کرد: در خیابان قیطریه نبش جهانتاج بنیاد مسکن را به چه کسی داده اید. مسکن 40 میلیاردی را به 200 میلیون تومان داده اید آیا منزل فوق به آقای محمد هادی احمد آخوندی اختصاص یافته است.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: رئیس بنادر زیرمجموعه شما حدود 15 هزار یورو برای ماموریت 11 روزه خود به خارج را برنگرداند آقای صدری نژاد 220 میلیون تومان حق ماموریت گرفته است؛ می گویند ساختمان بنادر که در سال 82 خریداری شده در مدرس شمال با مبلغ 600 میلیون تومان بازسازی و شما آن را دفتر خارج از وزارتخانه کردید.
وی افزود: در کنار این استیضاح بیش از یک گونی اسناد آمده که متاسفانه همه آن دارای مسئله بوده است شرکت آریا بندر ایرانیان قرارداد 430 میلیون دلاری بسته است که در اولین پرداخت 110 میلیون تومان برای تاسیس شرکت پرداخت کرده است؛ آقای آخوندی لیسانس علوم قضایی به عنوان مدیرکل تامین نگهداری بنادر چه حکمی دارد؟ قرارداد اولیه در سال 89 برای 48 دستگاه ترانسفر با شرکت های خارجی، 107 میلیون دلار بود که به علت تحریم لغو شد اما همچنان شرکت ها پابرجا است که همان قرارداد را با 104 میلیون دلار تنها برای 12 جلسه بسته شد.
وی افزود: سهل انگاری هواشناسی باعث شد میلیاردها تومان به کشاورزان مازندران و گیلان خسارت وارد شود چرا با هواشناسی برخورد نکردید. شما برای تهیه ریل ها سراغ شرکت های خارجی رفته اید.
قاضی پور گفت: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان و فارس زیرساخت های زیادی آسیب دید از سوی دیگر در مورد مسکن نیز باید گفت ساز وکار درستی اندیشیده نشده است سازمان زمین و مسکن شما از زمین های دولتی دفاع می کند یا خیر. همچنین حدود 120هزار میلیارد تومان بدهی مسکن مهر داریم حال برنامه شما برای مسکن مهر چیست؟
وی افزود: آقای عظیمیان چندین شرکت فعال در زمینه محصولات خود دارند و مدیرکل مدیریت و رسیدگی به پروژه ها نیز چندین شرکت فعال دارند آیا این خلاف نیست. آقای وزیر مقام معظم رهبری فرمودند اراضی شمال و شمال شرقی تهران را تعیین تکلیف و ساماندهی کنید حال نتایج کارهایی که در این زمینه انجام دادید چیست؟
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: چرا به فکر کارگران نیستید. شرکت البرز نیرو و الوند نیرو ماهانه 10میلیارد تومان از راه آهن بی حساب و کتاب پول می گیرد؛ چرا پول سازمان مهندسی در بانک شهر بلوکه شد؟
قاضی پور افزود: بسیاری از مدیران راه آهن دارای شرکت هستند چرا با این موارد برخورد نمی کنید و زمانی که هنوز مهر وزارت شما خشک نشده با خرید زیادی از واگن های خارجی به تولید ضربه زدید.


نام:
ایمیل:
* نظر: