کد خبر: ۴۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس مطرح کرد:
رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس با اشاره به کمبود نقدینگی در بازار سهام گفت: با شفافیت صورت های مالی و بازگشایی نمادهای متوقف در بازار سرمایه می‌توان انتظار خروج از رکود شاخص بورس و رونق معاملات را داشت.
کمبود نقدینگی متهم ردیف اول رکود تالار شیشه ای
به گزارش تجارت آنلاین، کیوان شیخی در توضیح روند بازار سرمایه در ماه‌های پایانی سال گفت: جذابیت بازارهای رقیب، انتشار اوراق با درآمد ثابت که سود بالایی دارند و همچنین توقف نمادها از دلایل عمده ایجاد رکود در بازار سرمایه است.
وی در ادامه تصریح کرد: اوراق خرانه به عنوان رقیب بازار سهام تبدیل شده و توقف طولانی مدت نماد شرکت‌ها از عوامل ایجاد رکود در معاملات بورس و کاهش حجم و ارزش معاملات بازار است.
رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس در خصوص شرایط صنایع بورسی اظهار کرد: بسیاری از صنایع بورسی در ماه های اخیر با رونق و رشد مواجه شده بودند، اما سهامداران نمادهای متوقف، امکان فروش سهام خود و دادوستد این سهام سودآور را از دست داده اند.
شیخی در ادامه بیان کرد: با توجه به رشد ارز، برخی صنایع بورسی بزودی با تعدیل مثبت روبرو خواهند شد ولی شرایط فعلی بازار با وجود نزدیکی به پایان سال منطقی بوده و این روند رکودی ناشی از کمبود نقدینگی در بازار است.
وی در انتها خاطر نشان کرد: با شفافیت صورت های مالی و بازگشایی نمادهای متوقف در بازار سرمایه می‌توان انتظار رونق در بازار و رشد شاخص بورس را داشت.


برچسب ها: تجارت آنلاین ، بورس ، رکود
نام:
ایمیل:
* نظر: