کد خبر: ۴۳۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
تنها 74 درصد از پیش بینی ها محقق شد
دولت از محل فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در 9 ماهه نخست سالجاری 42 هزار و 190 میلیارد تومان درآمد داشته که تنها 74 درصد پیش بینی دولت محقق شده است.
درآمد 42 هزار میلیاردی دولت از محل فروش نفت
با توجه به اطلاعات به دست آمده از گزارش‌های بانک مرکزی، در 9 ماهه نخست سالجاری دولت از منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی در مجموع 42 هزار و 190 میلیارد تومان درآمد داشته که میزان پیش بینی دولت از این محل برای مدت مذکور 56 هزار و 340 میلیارد تومان اعلام شده است.
بررسی‌ها نشان از آن دارد که دولت از محل منابع حاصل از ارزش نفت خام در 9 ماهه نخست سالجاری 31 هزار و 90 میلیارد تومان درآمد داشته که میزان مصوب آن 55 هزار و 110 میلیارد اعلام شده است.
دولت از محل صادرات فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی 8 هزار و 960 میلیاد تومان درآمد داشته که از سوی دیگر از فروش داخلی میعانات گازی 120 میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شده است، درآمد این دو ردیف در حالی به حساب دولت واریز شده که دولت مبلغی برای این دو محل درآمدی پیش بینی نکرده است.
طبق قانون از محل فروش نفت خام دو درصد به مناطق نفت خیز و محروم اختصاص می‌یابد که در 9 ماهه نخست سالجاری 960 میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافته که طبق پیش بینی‌ها باید این مبلغ 1 هزار و 230 میلیارد تومان می‌بود که با توجه به آمار و ارقام حدود 78 درصد آن محقق شده است.
با توجه به اطلاعات منتشر شده دولت تنها در آذرماه 5 هزار و 260 میلیارد تومان از طریق منابع حاصل از نفت و فرآورده‌های نفتی درآمد داشته و این در حالی است که مبلغ مصوب برای این ماه از سوی دولت 6 هزار و 130 میلیارد تومان اعلام شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: