کد خبر: ۴۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
مجید ارجمند ،رئیس شعبه بیمه تعاون کرج
امروزه در سطح بین الملل صنعت بیمه جایگاه خود را به عنوان یکی از ستونهای اصلی جامعه مدرن تثبیت کرده است ولی متاسفانه بیمه در کشور ما فراگیر نیست و برای حصول به این هدف باید عوامل مختلفی را اصلاح نمود تا تقاضای بیمه افزایش یابد. صنعت بیمه کشورمان باید صنعتی تجاری، رقابتی و حرفه‌ای باشد.
بیمه تعاون از دست آوردهای بسیار ارزشمند سیاستهای کلی اصل 44 به شمار می رود. پایه گذاری تأسیس شرکت بیمه تعاون به عنوان اوّلین شرکت بیمه ای در بخش تعاونی کشور از سال 1386 با حمایت وزارت تعاون شروع و شکل عملیاتی به خود گرفت. هیأت مؤسس شرکت بیمه تعاون با عضویت تعداد پنجاه شرکت و اتحادیه های تعاونی و شرکتهای سرمایه گذاری استانی و .... در سال 1387 شکل گرفت.
ضمن تشکیل جلسات کارشناسی مشترک با همکاری صمیمانه کارشناسان بیمه مرکزی مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در تاریخ 1387/11/19 طی نامه شماره 40293 پاسخ مثبت بیمه مرکزی ایران ابلاغ گردید و شرکت بیمه تعاون به عنوان یک شرکت فرابورسی تشکیل گردید.پروانه فعالیت بیمه تعاون در تاریخ 20 تیرماه 92 از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی صادر شده است. بیمه تعاون، بیست و هشتمین شرکت بیمه‌ای است .
مراسم افتتاح و آغاز به کار نخستین بیمه تعاون کشور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، مدیرعامل بیمه تعاون و دیگر مسوولان و مقامات بخش تعاون و بیمه مرکزی برگزار شد. چالش های صنعت بیمه ، راهکارهای رهایی از آن و افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه : فقر فرهنگ بیمه در کشور، خلاء و نقصان در قوانین و مقررات بیمه ای ، نبود عدالت بیمه ای ، عدم تطابق محصولات بیمه ای با تقاضای جامعه ، نبود اطمینان خاطر در مردم نسبت به شرکت های بیمه در عمل به تعهدات خود ، وجود نرخ شکنی ها فراوان در زمان صدور بیمه نامه ها ، عدم وجود فضای رقابت شرکت های بیمه داخلی و خارجی و سایر چالش های دیگر که گریبانگیر صنعت بیمه شده اند که برای رهایی از این چالش ها می بایست ، بستر سازی فرهنگی و آشنا کردن آحاد مختلف جامعه با انواع پوشش های مورد نیاز جامعه ، تبلیغات مناسب با باورها و اعتقادات مردم از طریق رسانه های گروهی برای معرفی پوشش های بیمه ای ، استفاده از فروشندگان حرفه ای که توسط شرکت های بیمه گزینش و تربیت شوند ، ایجاد بانک اطلاعات جامع برای صنعت بیمه ، بکار گیری نیروی انسانی متخصص و ماهر و غیره در دستور کار قرار گیرد.
جایگاه صنعت بیمه و بیمه تعاون : امروزه در سطح بین الملل صنعت بیمه جایگاه خود را به عنوان یکی از ستونهای اصلی جامعه مدرن تثبیت کرده است ولی متاسفانه بیمه در کشور ما فراگیر نیست و برای حصول به این هدف باید عوامل مختلفی را اصلاح نمود تا تقاضای بیمه افزایش یابد. صنعت بیمه کشورمان باید صنعتی تجاری، رقابتی و حرفه‌ای باشد. شرکت بیمه باید دارای اخلاق حرفه‌ای و سلامت باشد و از قابلیت اعتماد در میان مشتریان و نهادهای حاکمیتی و نظارتی صنعت بیمه کشور برخوردار باشد .
که در این راستا بیمه تعاون در جهت نیل به اهداف عالیه شرکت ، با رعایت عدالت ، پایداری ، سهولت عملیات ، سرعت عمل ، مشتری‌ مداری و همه جانبه بودن عرضه خدمات بیمه‌ای و اصلاح برخی از چالش‌های فعلی صنعت بیمه و با به کار گیری نیروهای متخصص و مجرب و تجهیز و راه اندازی 20 شعبه در کشور و با گذشت سه سال از فعالیت اجرایی با داشتن ضریب توانگری مالی یک از بیمه مرکزی از اقبال اجتماعی خوبی برخوردار گردید و همانطور که از آمار و ارقام مشخص است همواره شاهد رشد بسیار بالایی در این شرکت هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: