کد خبر: ۴۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
همایش آشنایی با سامانه جامع چک با حضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات ، برگزار شد.
همایش آشنایی با سامانه جامع چک با حضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات ، روسای ادارات کل امنیت و توسعه سیستم‌ها، حسابداری و بودجه، نظام‌های پرداخت، مدیریت عملیات بانکی و جمعی از همکاران ادارات امور شعب و شعب مستقل در سالن همایش حافظ برگزار شد.
این سامانه که در حال حاضر به صورت پایلوت در یکی از شعب این بانک اجرا شده است با هدف مدیریت بهینه نقدینگی بانک ملی ایران بزودی در تمامی شعب این بانک عملیاتی خواهد شد. 
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک با اشاره به ترافیک خدمات بانکی در روزهای پایانی سال و همچنین لزوم حفظ منافع بانک ، راه اندازی هر چه سریعتر این سامانه را مورد تاکید قرار داد و گفت : ارائه و راه اندازی سامانه های انفورماتیک منافعی را برای بانک داشته و با عملیاتی کردن این سامانه ، بازخورد مناسبی را خواهیم دید . 
وی با تشریح آخرین وضعیت فناوری اطلاعات بانک افزود : عملیاتی کردن سیستم های جدید می تواند بستر مناسبی را برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ایجاد کند .
 همچنین خاتونی تاکید کرد : انعطاف پذیری و سرعت فعالیت های نوین بانکی بخشی ازامکانات سامانه های جدید بوده و با ارائه این خدمات می توانیم امکانات بهتری را به مشتریان ارائه دهیم. 
در ادمه این همایش احمدرضا نصر اصفهانی رئیس اداره کل امنیت و توسعه سیستم‌ها با بیان تحولات ایجاد شده در محیط کسب و کار و تشریح خدمات بانکداری الکترونیک گفت: چک یکی از ابزارهای مهم در صنعت بانکداری بوده و با توجه به کاربردهای آن در نقل و انتقال پول در بانک‌ها و صنوف مختلف نیازمند تحول و ایجاد رضایتمندی بیشتر در بین مشتریان بود، از این رو سامانه جامع چک با زیرساخت‌های متنوع آن طراحی و آماده ارائه به شعب گردید. 
همچنین سعید نفیسی رئیس اداره کل حسابداری و بودجه، با توجه به اهمیت موضوع تامین منابع بانک و جلوگیری از اضافه برداشت و آثار منفی آن در مدیریت نقدینگی گفت: اجرایی شدن سامانه جامع چک در سراسر کشور، پیامدهای بسیار خوبی را برای بانک به دنبال خواهد داشت و با مدیریت نقدینگی در بانک، از افزایش نقدینگی و به تبع آن ایجاد تورم در اقتصاد کشور جلوگیری خواهد شد . 
در ادامه این همایش، بخش آموزشی این سامانه ارائه و مسئولان با برگزاری پانلی به پرسش های همکاران پاسخ دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: