کد خبر: ۴۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
مدیرعامل بانک قوامین در همایش معاونین ومدیران کل استان ها:
سند اقتصاد مقاومتی یک مدل کلان است ولی در حال حاضر الگویی تفضیلی برای آن نداریم. نگاه ها باید در این خصوص تغییر کند. تا نگاه ها تغییر نکند کاری انجام نمی شود. در همین رابطه می توان گفت کاهش نرخ تورم نشانه رونق اقتصادی نیست.
دکتر غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در بیست و دومین همایش سراسری معاونین و مدیران کل بانک که سه شنبه سوم اسفند ماه با شعار "مدیریت تحول راهبردی و نقش آن در اقتصاد مقاومتی" ، با حضور مدیران کل استان ها، معاونین و مدیران ادارات مرکزی بانک آغاز شد، با بیان مطلب فوق گفت: ما در بانک فرصتی برای آزمون و خطا نداریم ، بنابراین مدیران بانک باید تمام تلاش خود را در جهت ارائه بهترین تصمیم به کار ببرند.
دکتر تقی نتاج ادامه داد: در رابطه با رونق اقتصادی باید مدل قابل اجرایی داشته باشیم. در غیر این صورت با رکود مواجه می شویم. مقام معظم رهبریی (مدظله العالی) فرمودند: بنگاه های اقتصادی تا درصد خاصی فعالند. این مسئله به این معنی است که ظرفیت خالی است و ظرفیت های ایجاد شده در این بخش مفید نبوده است که این امر منجر به کاهش عمرکالاها و فناوری شده است.
وی تصریح کرد: بانک هایی که خود را درگیر مسئله تسهیلات کلان کرده اند، در حال حاضر به علت کندی وصول مطالبات مشکلات بیشتری نسبت به دیگر بانک ها دارند. این مسائل در کلیت اقتصاد کشور است و فقط مربوط به بانک قوامین نمی باشد.
وی گفت: با گفتن شعار نه غربی نه شرقی به دنبال الگوی جدید اقتصادی هستیم. بنابراین باید به نسل های آینده در رابطه با محقق شدن این الگو جوابگو باشیم. به همین دلیل بانک قوامین نیز باید این الگو را عملیاتی کند.
دکتر تقی نتاج در خصوص راهکارهای رسیدن بانک به نقطه مطلوب افزود: توسعه بازار و ظرفیت سازی، مهندسی فروش، مدیریت جهادی، صمیمیت و یکپارچگی سازمانی و جلب همفکری و مشارکت های سازمانی از جمله این راه کارها است.
وی با اشاره به سند تحول بانک در ادامه گفت: مضمون استراتژیک سند تحول، سرمایه انسانی است و درصورتی میتوان در ادامه مسیر با قطعیت و صراحت از آن دفاع کرد که به مرحله عمل درآید. در این خصوص ضعف ارتباطات سازمانی نیز باعث می شود تصمیمات گرفته شده قدرتمند نباشد.
مدیرعامل بانک با اشاره به اینکه اهداف سازمان باید مشخص باشد، تصریح کرد: بایدهای کلی جهت دهنده در خصوص اهداف بانک قوامین شامل ارتقاء کارایی و اثر بخشی بانک در تمامی بخش ها، افزایش قابلیت اعتماد به اطلاعات، رعایت مقررات و حفاظت از دارایی های بانک می باشد.
وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه ویژه سرمایه انسانی بانک خاطر نشان کرد: دغدغه اصلی بانک کاستن از مشکلات همکاران در راستای رضایتمندی سهامداران، سپرده گذاران و تسهیلات گیرندگان بانک از طریق بهبود معیشتی آن ها خواهد بود.
وی در پایان افزود: کلیه کارکنان و مدیران بانک قوامین با شناخت و درک عمیق وضعیت موجود اقتصادی و بانکی کشور با مدیریت جهادی و جدیت ایثارگرانه خدمت می کنند و با همه وجود از فایده مندی و بازدهی بانک قوامین مراقبت می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: