کد خبر: ۴۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
تامین مالی طرح بازسازی و نوسازی ماشین آلات تولیدی شرکت شیشه رازی با اختصاص تسهیلاتی به میزان 7.6 میلیون یورو از سوی بانک توسعه صادرات ایران انجام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، تامین مالی طرح های مختلف اقتصادی که در چند سال اخیر در دستور کار این بانک قرار گرفته است، بخش های مختلف تولیدی از جمله صنایع دارویی را نیز در بر می گیرد.
صنایع دارویی که در دوران تحریم جزو بخش های تحریمی علیه ایران توسط کشورهای غربی بود، بانک ها را در بر این داشت که از طرح ها و تولیدات این بخش حمایت بیشتری داشته باشند و بر این اساس بانک توسعه صادرات ایران در این راستا اقداماتی را انجام داده است.
بازسازی و نوسازی ماشین آلات تولیدی شرکت شیشه دارویی رازی با حمایت های مالی بانک توسعه صادرات ایران از جمله طرح هایی بود که در این زمینه به مورد اجرا درآمد، فعالیت اقتصادی این طرح در بخش صنعت شیشه است که 12 میلیون یورو به اضافه 41 میلیارد ریال برای اجرای طرح مورد نیاز است.
بر این اساس 7.6 میلیون یورو تسهیلات توسط بانک توسعه صادرات ایران به این طرح با نرخ سود 6 درصد تعلق خواهد گرفت، مدت زمان بازپرداخت 5 ساله است که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت خواهد شد.
نوع عقود اسلامی به کار گرفته شده در این طرح برای پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی است و نوع طرح توسعه ای محسوب می شود.
برای اجرای هر طرح اقتصادی لازم است که به ابعاد صادراتی آن توجه شود بنابراین صادرات محصولات تولیدی( شیشه دارویی) به سایر کشورها از جمله ابعاد صادراتی این طرح است که دارای توجیه اقتصادی برای دریافت تسهیلات است.
همچنین میزان ارزآوری یا جلوگیری از خروج ارز از کشور نیز در هر طرح اقتصادی و یا طرحی که بانکها به آن تسهیلات می دهند به ویژه تسهیلات ارزی مورد اهمیت و توجه است که با اجرای این طرح سالانه 300 هزار یورو ارزآوری برای کشور خواهد داشت.
بر این اساس در این طرح ماشین آلات جدید جایگزین ماشین آلات قدیمی و باعث افزایش بهره وری و تولیدات شرکت از 40 تن به 90 تن شده است.
طرح بازسازی و نوسازی ماشین آلات تولید انواع شیشه دارویی شرکت شیشه دارویی رازی در استان قزوین که مهد صنایع اقتصادی کشور محسوب می شود، قرار دارد و می تواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد و صنعت کشور با حمایت مالی بانک توسعه صادرات داشته باشد.
کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان، ارمنستان (لازم به ذکر است محدودیت های موجود در نقل و انتقالات مالی بین المللی، صادرات را با مشکلاتی مواجه کرده است) از جمله کشورهایی هستند که صادرات حاصل از طرح به آنها صادر خواهد شد.
لازم به ذکر است که 100 درصد تامین مالی توسط بانک توسعه صادرات صورت گرفته است، مدت زمان بهره برداری طرح 10 سال و مذت زمان ایجاد یا توسعه آن 30 ماه برآورد شده و درعین حال وضعیت مشتری طرح عادی عادی گزارش شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: