کد خبر: ۴۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
می گویند برو تلویزیون بگو مسکن گران می‌شود!
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بعضی افراد فئودال و ملاکان به من می گویند برو تلویزیون و اعلام کن مسکن گران می شود تا این بازار رونق بگیرد.
تبلیغ فروش آپارتمان در ترکیه ممنوع است
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بعضی افراد فئودال و ملاکان به من می گویند برو تلویزیون و اعلام کن مسکن گران می شود تا این بازار رونق بگیرد.
حسام عقبایی در نشست خبری در چهارمین نمایشگاه املاک و مستغلات اظهار کرد: بعضی ها به من می گویند برو در تلویزین بگو مسکن گران می شود. اگر این را بگویی بازار مسکن راه می‌افتد. ولی من نمی توانم این کار را بکنم بلکه باید آنچه در کف بازار اتفاق می‌افتد را بگویم. از طرف دیگر وقتی بازار مسکن رو به رشد است نباید بگویم راکد است.
وی افزود: هرچقدر بتوانیم در شاخص قیمت، نهادهای علمی، تکنیکال با رویکردهای مجازی داشته باشیم خودش به عنوان کنترل کننده افسارگسیختگی افزایش قیمت مسکن عمل می کند. مثلا شاخص قیمتی که سایتهای املاک ارایه می کنند ممکن است قابلیت اجرا نداشته باشد اما می تواند در افکار عمومی بسیار موثر باشد.
رییس اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: قیمت مسکن با رشد نامتعارف بین سالهای ۱۳۷۱ تا ۱۳۹۴ بیش ازهزار درصد یعنی بیش از ۱۰۴ برابر افزایش یافته است که یکی از عوامل آن نبود اطلاعات شفاف از قیمت بوده است. با توجه به اینکه هیچکس به اندازه روسای اصناف از شرایط بازار بخش مربوطه اطلاعات کافی ندارد در بخش مسکن نیز از بین بردن فضای سوداگری مرهون دقت و هماهنگی با مشاوران املاک است.
وی درخصوص اعلام بانک مرکزی مبنی بر اینکه مسکن ۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قیمت داشته، در این نشست خبری که در محل سامانه آلونک برگزار شد، اظهار کرد: درخصوص افزایش حجم معاملات در دی ماه و بهمن ماه نسبت به آذر سال جاری این اتفاق افتاده است. در اسفندماه نیز در ۱۰ روز اخیر شاهد افزایش معاملات در شهر تهران نسبت به سال گذشته بودیم ولی اینکه قیمت مسکن در سالهای اخیر رشد داشته، نظر بانک مرکزی را رد نمی کنیم و در مناقشات اقتصادی هم کار قشنگی نیست. اما همانطور که گفتم آنقدر که نهادهای تخصصی می توانند در حوزه کاری خودشان اظهارنظر کنند مراجع دولتی آن اشراف راندارند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: از طرف دیگر نقیصه ای در بخش خصوصی وجوددارد که بعضا به آمار دسترسی ندارد. لذا نهادهایی مثل مرکز آمار و بانک مرکزی بررسی و آمار ارایهمی کنند. افزایش قیمت در بهمن و اسفند را انکار نمی کنم ولی حداکثر با توجه به سامانه رشد املاک در شهر تهران حداکثر رشد قیمت ۴ درصد بوده است.
رییس اتحادیه مشاوران املاک  اظهار کرد: سال ۹۵ پایان دوران رکود مسکن است و سال ۹۶ مسکن رونق می گیرد؛ زیرا سررسید تسهیلات فرا می رسد. همچنین دولت نرخ سود بانکی را کنترل کند و نظام پولی اصلاح شود. اگر این اتفاقات رخ دهد بازار مسکن در ابتدای تابستان به رونق می رسد. در غیر این صورت اوایل تابستان وارد دوران پیش رونق خواهیم شد.
عقبایی ادامه داد: بعضی از مجموعه های فعال در حوزه مجازی خودشان مشاور املاک هستند که قاعدتا در زمینه تبلیغات محدودیت ندارند. گروه دوم مجموعه شرکتهایی هستند که مشاور املاک نیستند و پروانه کسب مشاور املاک ندارند بلکه پروانه در زمینه فضای مجازی دارند و به نوعی به توسعه سبک و متد کار مشاوران املاک کمک می کنند و خدمات نوین ارایه می دهند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه نسبت به معاملات حساسیت داریم گفت: باید مراقبت کنیم که فعالیت سایتها خارج از ریل قانونی نباشد و تحت نظارت صنف مشاوران املاک قرار بگیرند. خوشبختانه افکار عمنومی نیز فضا را به سمت واقع گرایی پیش برده تا جوانان بتوانند با تلاش خود در زمینه املاک مجازی به مردم خدمت رسانی کنند و مردم نیز رضایت داشته باشند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این‌ که در نمایشگاه املاک و مستغلات، تبلیغ برای فروش آپارتمان در ترکیه، دوبی، قبرس یا هر کشور دیگری ممنوع است، گفت: مشاوران املاک باید پوست‌اندازی کنند و فعالیت‌های مجازی را گسترش دهند.
حسام عقبایی در میزگرد «املاک مجازی؛ فرصت یا تهدید» که در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات در محل غرفه iHome برگزار شد، اظهار کرد: من سال ۱۳۹۲ گفتم مشاوران املاک مجازی در راهند. امسال نیز می‌گویم تا ۱۰ سال آینده ۷۰ درصد معاملات مسکن در فضای مجازی شکل می‌گیرد. یعنی مشاوران املاک به فضای مجازی می روند.
رییس اتحادیه مشاوران املاک، یکی از خروجی‌های برگزاری نمایشگاه املاک و مستغلات را تبادل افکار و همفکری‌ها دانست و گفت: در کنار هم قرار گرفتن ها کمک کند به این‌ که رشد و نمو و تعالی و دگردیسی و تغییرات در صنف مشاوران املاک به وجود آید. ما موافق ورود فعالیت‌ها و نرم‌افزارهای جدید حوزه IT در مشاوران املاک هستیم. هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند با ورود صنعت IT و تکنولوژی در حوزه شغلی خودش مقابله و مخالفت کند. مخالفت هم کند زورش نمی‌رسد، زیرا تکنولوژی به قدری با سرعت پیش می‌رود که امروزه در دنیا می‌گویند کسانی که در یک رشته دکترا می‌گیرند، اعتبار دکترای آنها شش ماه است و بعد از شش ماه اگر به‌ روز نشوند نمی‌توانند به خودشان بگویند، دکتر. لذا حوزه املاک هم مستثنی نیست و معتقدیم مشاوران املاک باید پوست‌اندازی کنند و وارد فضای مجازی شوند.
عقبایی با بیان این‌که سایت‌هایی که در زمینه معاملات املاک فعالیت می‌کنند به کاهش هزینه‌ها ارایه خدمات راحت‌تر به مردم کمک کرده‌اند، گفت: خوشبختانه مشاوران املاک در این زمینه حضور پیدا کرده‌اند. در حال حاضر مشاوران املاکی داریم که پروانه کسب دارند و کار IT انجام می دهند. کسانی هم هستند که کار مشاور املاک نمی‌کنند اما به نوعی به مشاوران املاک خدمات می‌دهند. مجموعه آی‌هوم در این گروه قرار می‌گیرد. این فعالیت به شرط آن‌ که زیر نظر اتحادیه باشد و در ریل قانونی فعالیت کند منجر به تسهیل، آرامش و کاهش دغدغه‌های مردم در خرید مسکن می‌شود.

*تبلیغ برای فروش آپارتمان در ترکیه ممنوع
عقبایی با بیان این‌ که غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه نمی‌توانند ملک‌های خارجی را تبلیغ کنند، گفت: از همه غرفه‌ها هم تعهد گرفتیم که حق فروش املاک خارج از ایران را ندارند اما می‌توانند خارجی‌ها را برای سرمایه‌گذاری در ایران ترغیب کنند. چنان‌چه متوجه شویم که غرفه‌ای در این نمایشگاه قصد تبلیغ برای فروش آپارتمان در ترکیه، دوبی، قبرس یا هر کشور دیگری را دارد آن را تعطیل و از نمایشگاه بیرون می‌کنیم. فقط می‌توانند پروژه‌ها را ارایه کنند و بگویند دنبال جذب سرمایه‌گذار می‌گردیم. رویکرد نمایشگاه این است. سال گذشته هم این ایراد وارد بود که یک عده ملک خارجی می‌فروختند. لذا امسال تعهد کتبی گرفتیم که به هیچ وجه این کار را انجام ندهند. بازرسین نمایشگاه هم به طور نامحسوس با غرفه‌داران صحبت می‌کنند، اطلاعات را می‌گیرند و تخلفات برای ما گزارش می‌کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: