کد خبر: ۴۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
در دو شماره اخير نشريه گزارش موردي انتشار يافت
نشريه گزارش موردي دو شماره آخر خود را با توجه به اهميت گزارش سازمان بيمه اروپا در زمينه بازار بيمه وسايل نقليه موتوري به اين موضوع مهم اختصاص داد.
روابط عمومی پژوهشکده بیمه اعلام كرد: از آنجا که بیمه وسایل نقلیه موتوری، به سبب تعدد وسایل نقلیه در حال تردد در جاده ها و شهرها، در سرتاسر دنیا مورد توجه بیمه گذاران قرار دارند ، تجارب شرکت ها و سازمان های بزرگ معتبر در حوزه اين نوع بیمه‌نامه‌ها‌ می تواند برای سایر کشورها منابع اطلاعاتی سودمندی به حساب آید. 
از این رو دوماهنامه گزارش موردی درشماره‌هاي 33 و 34 خود به بررسي "بازار بیمه وسایل نقلیه موتوری در اروپا " پرداخته است.
این گزارش، به دو بخش کلی تقسیم می شود. در بخش اول این گزارش كه در قالب سي و سومين شماره از نشريه گزارش موردي به چاپ رسيده است، اطلاعات مربوط به حق بیمه ها، و هزینه های خسارت و نسبت های ترکیبی کشورهای اروپایی و همچنین عوامل قانونی، عوامل جاده ای و ترافیکی و وضعیت اقتصادی کشورها که با اثرگذاری بر شدت و فراوانی خسارت ها موجب ایجاد تفاوت بین حق بیمه ها در کشورهای اروپایی می‌گردد، ارائه شده است.
همچنين در بخش دوم این گزارش كه در سي و چهارمين شماره اين نشريه چاپ شده است، به بررسی دقیق تر ساختار و ویژگی های بازار در چند کشور اروپایی و همچنین بررسی موضوعاتی از قبیل ایمنی جاده ای، محیط قانونی و تحولات متصور آینده در این کشورها پرداخته شده است.
گفتني است طبق اطلاعات آخرین سالنامه آماری بیمه در حق بیمه تولیدی بیمه نامه‌های غیر زندگی کل کشور،
بيمه هاي اتومبيل سهم قابل توجهي را به خود اختصاص داده است . به سبب اهمیت این بخش از صنعت، پژوهشکده بیمه بر این حوزه متمرکز تر شده و علاوه بر انجام طرح های تحقیقاتی متعدد، اقدام به ارائه پیشنهاداتی در خصوص اصلاح شرایط این نوع بیمه نامه ها نموده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: