کد خبر: ۴۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
رئیس سازمان مالیاتی خبر داد؛
رئیس سازمان امور مالیاتی از کشف ۹۹۰میلیارد تومان فرار مالیاتی از طریق بررسی ۲۲۰ تراکنش مشکوک بانکی خبر داد وگفت: با این کشف، از این فرار مالیاتی گسترده جلوگیری شد.
سیدکامل تقوی‌نژاد در حاشیه دهمین همایش سیاستهای مالی و مالیاتی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سامانه جامع مالیاتی از سامانه‌های دیگر مانند سامانه‌های مبارزه با پولشویی نیز کمک گرفته شده، گفت: در 4 ماه اخیر 220 تراکنش مشکوک احصاء شد که بر اساس اصول مدیریت ریسک 90 مورد آن رسیدگی شده و در نتیجه آن مشخص شد که 13 مورد آن مالیات خود را پرداخت کرده و در این بین 77 پرونده جدید مالیاتی که در واقع دارای فرار مالیاتی بودند کشف شد.
معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: استعلامات خرید و فروش نیز می‌تواند در قالب طرح جامع مالیاتی به صورت برخط انجام شود اما متاسفانه هنوز مودیان مالیاتی با این طرح سازگار نشده‌اند و نمی‌توان از فرآیند سنتی به فرآیندهای جدید به صورت آنی منتقل شد.
رییس سازمان مالیاتی کشور از دریافت حدود 720و هزار میلیارد ریال مالیات و 100 هزار میلیارد ریال عوارض تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: این میزان درآمدهای مالیاتی حدود 90 درصد درآمدهای مالیاتی امسال تا پایان یازدهمین سال در مقایسه با پارسال 26 درصد رشد داشته است.
تقوی نژاد با اشاره اینکه سهم درآمدهای مالیاتی به 40 درصد در سال جاری افزایش یافته، عنوان کرد: بحث تأمین 100 درصدی بودجه دولت از درآمدهای مالیاتی تاکید شده است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم به ثبت مودیان جدید حرکت کنیم و در سال جاری 300هزار مودی شناسایی و حدود 3تا 4 هزار میلیارد تومان از فرار مالیاتی درسال جاری شناسایی شده اند.
وی تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده در دست اصلاح قرار دارد، قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده مطرح و در اجرای آن گزارش هایی ارائه شد که این به معنی رشد درآمدهای مالیاتی است و این موضوع 5 سال آزمایشی بوده و مجموع درآمدهای ارزش افزوده بیش از 50 درصد درآمدهای مالیاتی  است.
تقوی نژاد اظهار کرد: 150 کشور در دنیا این مالیات را اجرا می کنند و نباید با این موضوع مخالفت شود، زیرا درشت درآمدهای مالیاتی دولت منجر به وابستگی به درآمدهای نفتی می شود.



نام:
ایمیل:
* نظر: