کد خبر: ۴۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸
ربیعی: چه کسانی به خزانه نگاه قجری داشتند؟
وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی خطاب به محمود احمدی نژاد گفت: چه کسانی شب انتخابات دستمزد را بدون لحاظ هیچ عقبه مالی افزایش دادند؟
پاسخ وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی به بیانیه
به گزارش تجارت آنلاین ربیعی وزیر تعاون،کار و امور اجتماعی در جشنواره نیکوکار کارآفرین با اشاره به اینکه اخیرا رييس جمهور سابق اطلاعیه ای داده  كه ديگر نمي توانستم در قبال ان سكوت كنم،اظهارداشت: بنای من این بود که بحث سیاسی نکنم و دراین چند سال هم سعی کردم که کنش سیاسی نداشته باشم،اما امروز اطلاعیه به نقل از رییس جمهور سابق خواندم که ادعا شده بود دولت به خزانه نگاه قجری دارد.
وی با بیان اینکه ما مثل شما در صحبت هایمان شعبده بازی نکرده ایم، اضافه کرد: زمان شما 700 هزار میلیارد تومان درآمد نفت از بین رفت و شغلی اضافه نشد؛کسری رشد اقتصادی داشتیم،اما آمارهایی که امروز وجود دارد، شعبده بازی نیست.
ربیعی تاکید کرد: اگردیدگاه شما حاکم بر کشور بود، رشداقتصادی کشور اینگونه نبود؛ دولت روحانی حرف نمی زند، دولت ساکتی است. گاهی نقدی می کند،اما واقعا دولت کم صدا و بی صدایی است. اما قرار نیست که هرکس اطلاعیه بدهد و بگوید اینها  به خزانه قجری نگاه می کنند ما ساکت باشیم.
وی افزود:کسی که سازمان برنامه را منحل کرد، به خزانه قجری نگاه می کند یا کسی که ورودی و خروجی خزانه را قانونمند کرد؟
این عضو کابینه با تاکید بر اینکه من نمی گویم الان وضع مردم را آباد کرده ایم،خاطرنشان کرد: ما باید خیلی کار کنیم ، اصلا تفسیرمان این است که محرومان را از روی علم و عقلانیت به جایی برسانیم که کرامت آنها حفظ شود؛ کرامت کسی که سرکار می رود و حداقل دستمزدش یک میلیون یکصد هزار تومان است، کجا و کرامت فردی که 4 تا 40 هزار تومانی که شما در جیبش گذاشتید،کجا ؟ معلوم است که رشد اتفاق افتاده است.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: آمار تغییرات  رشد اقتصادی و اشتغال را در سال 91 با امروز مقایسه کنید،اینها شعبده بازی نیست. فقط امسال یکصد هزار شغل غرب و شرق تهران ایجاد شده است.
وی افزود: امروز حساب خزانه کاملا مشخص است و میزان اشتغال در کارگاهها رو به افزایش است.
ربیعی خطاب به احمدی نژاد گفت: در دوره شما حقوق  67 درصد از بازنشسته ها از تورم پایین تر بود؛ما در سال اول این برابری را 25 درصد اضافه کردیم. سال بعد 20.7 درصد و امسال هم 14.6 درصد اضافه شده است.
او با بیان اینکه قدرت خرید مردم در دوران شما نابود شد،خاطرنشان کرد: شاید می گویند این آمارهای غلط راتکرار کنیم که به باور تبدیل شود؛اینها دارند به تدریج مطرح می کنند که باور پذیر شود،در حالی که باید یادآوری کنم اگر تورم دوران شما ادامه می یافت، شاخص های  اقتصادی الان کجا ایستاده بود؟اگر تورم با همان شیب بالا می رفت، به کجا می رسیدیم؟
ربیعی با بیان اینکه تامین اجتماعی در سال 84  با 4 هزار میلیاردتومان کسری تحویل دولت نهم شد،گفت: در پایان 92 این کسری به 60 هزار میلیارد تومان رسید و الان هم نمی شود  آن را کنترل کرد ،چون سود اوراق مشارکت مرتب به آن اضافه می شود.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی یاداور شد: چه کسانی شب انتخابات دستمزد بازنشستگان را بدون عقبه مالی تحت عنوان همسان سازی افزایش دادند؟ ما امروز با مجلس همسان سازی کرده ایم و به زودی آن را با عقبه مالی قانونمند می کنیم.
او با تاکید بر اینکه این روزها حملات زیادی به دولت می شود،گفت: بنده هیچ وقت درصدد پاسخگویی نبودم ، چون فکر می کردم وزاتخانه ای که مسئولیتش را  عهده دارم ، با اقشار پایین سرو کار دارد و باید به دور حاشیه سازی کارش را ادامه بدهد، اما قرار نیست وقتی دستاوردهای ملموس زیر سئوال می رود،ساکت باشیم.
وی افزود: با دادن آمار و ارقام در تریبون ها  شروع کرده اند و الان هم اطلاعیه می دهند؛ افتخار هم می کنند که حرفی نزده اند،شاید  خودتان تاکنون حرف نزده اید، اما سایت هایتان که بارها نوشته اند. دولت مگر سایتی دارد که از خود دفاع کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار